Elkezdődött az Auchan hagyományos őszi borvására
Most ősszel is külön borkatalógusból válogathatnak az Auchannál azok, akik a legkiválóbb, elismert magyar borokkal szeretnének felkészülni az ünnepi szezonra. Az áruházlánc hagyományos borvásárát Dr. Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár, Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke, Dr. Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus és Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója nyitották meg.
A minőségi magyar borokat keresik a vásárlók
Az Auchan tapasztalatai szerint a mennyiséggel szemben ma már határozottan a minőség dominál a hazai borvásárlási szokások területén. A jó ár-érték arány felértékelődésével együtt a megvásárolt borok átlagára is stabilan fejlődik és az ún. alsópolcos, vagyis olcsóbb termékek eladása folyamatosan csökken. Itthon a magyar borok a legnépszerűbbek, közülük a hagyományosan erős villányi, szekszárdi, egri és tokaji mellett a balatoni, valamint a mátrai nedűk is egyre keresettebbek. A hazai pincészetek termékei az áruházlánc bor eladásainak mintegy 95 százalékát teszi ki. Az Auchannál éves szinten összesen 7,5 millió palack bor és pezsgő fogy.
Dr. Feldman Zsolt, mezőgazdaságért felelős államtitkár a hazai pincészetek iránti érdeklődés további erősödésére számít: „Magyarországon 6 borrégió, 22 borvidék, és 36 földrajzi árujelző, azaz földrajzi eredetre utaló védett bornév létezik, utóbbiból kettő pedig az elfogadási fázisban van. A magyar borágazat amilyen kicsi területen működik, annál is sokszínűbb, ez a mi értékünk. Ahhoz viszont, hogy ezt a piac is honorálja, van még munkánk: szeretnénk e védett bornevekben rejlő potenciált úgy használni, hogy piaci szempontból a magyar borok értékét tovább növelhessük, a növekvő fogyasztói igényekhez igazítsuk. Szeretnénk a borászszakmával közösen a sokszínűség megőrzése mellett a földrajzi árujelzőkre vonatkozó szabályozásban előrelépni, hogy a piac fel- és elismerje az értéket. Ezt a törekvésünket fogja kiegészíteni a hamarosan induló bormarketing támogatási program is. Ennek keretében a bortermelők, vagy az azokat tömörítő szervezetek mintegy 3,5 milliárd forintra pályázhatnak itthoni, európai uniós, vagy éppen harmadik országokban megvalósuló borpromóciós programok és tájékoztató kampányok megvalósításának támogatására.”
Díjnyertes és toplistás borokkal készült az áruházlánc
A minden évben megújuló és bővülő nemzetközi választék mellett több mint 1200 féle magyar bort és pezsgőt, köztük több mint 500 akciós tételt kínál az Auchan. Mindemellett a versenyekre – beleértve az Országos Borversenyre –, illetve azok díjnyertes, jó ár-érték arányú tételeire ugyancsak kiemelt figyelmet fordítottak a szezonális választék összeállításakor. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának ajánlása mentén idén 12 új pincészetet listázott az áruházlánc, az erre az alkalomra megjelenő borkatalógusában pedig 63 díjazott tételt vonultat fel, és 70-nél több terméket kínál a Top 100 Magyar Bor kiadványban jegyzett tételek közül.
„A TOP 100 Magyar Bor kiadvány lista 10 éves történetében a tavalyi év mérföldkőnek számít, ekkor a korábbi évek gyakorlatától eltérően nem borászatokat kerestünk meg, hanem a kereskedelmi partnereinkhez, azokhoz az üzletláncokhoz fordultunk, amelyeknél a legjelentősebb a magyar bor forgalmazása. A partnereknél a legnagyobb mértékben vásárolt borokból állította össze egy autentikus szakmai zsűri a TOP 100 Magyar Bor listát – mondta el a lista összeállításáról Dr. Fiáth Attila, nemzetközi borakadémikus.
Növekszik a felsőkategória iránti kereslet
Az áruházlánc legfrissebb adatai szerint a közép- és felsőkategóriás borok felé nyitnak a vásárlók, az utóbbiak iránti kereslet ráadásul átlag feletti. A rozé és a pezsgő mellett évről évre erősödik az illatos fehérek forgalma is, a vörösek esetében pedig mindössze a nyári időszakban csökken némiképp a kereslet. Jól megy a minőségi fröccsalapanyag is: az Irsai Olivért és az Olaszrizlinget például nagy, 3-5 literes kiszerelésben is szívesen viszik a vásárlók.
„Ezúttal szeretném megköszönni az Auchannak, hogy megkeresett minket a programja kapcsán és hogy részt vehettünk a borválogatásának szakmai összeállításában. Termelői szemmel fontosnak tartom, hogy a fogyasztóknak a borok terén legyen önálló ízlése és véleménye. Úgy gondolom, hogy minden ilyen akció, mint az Auchan borvására segíti és támogatja ezt” – mondta el Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke.
Előnyben a hazai termelők
A borvásár mellett az Auchan a magyar borokkal kapcsolatos iparági rendezvények és fórumok rendszeres résztvevője. Dominique Ducoux, az Auchan Retail Magyarország vezérigazgatója úgy véli, az áruházlánc ezzel a folyamatos szerepvállalással is aktívan segítheti a magyar borok népszerűsítését, a vásárlói tudatosság formálását: „Az Auchannál 120 magyar pincészettel állunk kapcsolatban, amelynek köszönhetően immár több mint 1200 különböző hazai és nemzetközi bort pezsgőt kínálhatunk. Ez teljes mértékben megfelel stratégiánknak, amelynek célja, hogy a legkiválóbb minőségű, helyi termékeket biztosítsuk a polcokon, amely törekvésünk éppúgy érvényesül a borválaszték, mint a zöldség, a gyümölcs, a tej-vagy a húsipari termékek esetében. Büszkeséggel tölt el, hogy a borvásár igazi hagyománnyá válhatott az Auchannál, és hogy programunk a kereskedelmi szektor és a magyar borászati szakma összefogását, együttműködését is jelképezheti.”
Az Auchan borvására idén október 3. és 22. között különleges kóstolókkal is várja a vásárlókat országszerte áruházaiban.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább szigorítanak az üvegvisszaváltás szabályain: új korlátozások az áruházláncokban
Egyes áruházláncok újabb szigorításokat vezettek be az üvegvisszaváltás rendszerében, amelyek…
Tovább olvasom >Az Auchan minden munkatársának ingyenes egészségügyi szűrést biztosít
Az Auchan Magyarország kiemelt figyelmet fordít munkatársai egészségmegőrzésére és jóközérzetének…
Tovább olvasom >Újabb cég hívott vissza kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt az Auchan Magyarország Kft. is visszahívott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >