Elkezdődött a szüret a tokaji borvidéken
Elkezdődött a szüret a Tokaj-hegyaljai történelmi borvidéken – tájékoztatta az állami tulajdonban lévő, a térség legnagyobb felvásárlójának számító Tokaj Kereskedőház Zrt. az MTI-t pénteken.
A társaság közölte: az idén 100 ezer mázsa szőlő felvásárlását tervezik, a felvásárlási árakat már a nyár közepén meghirdették.
A kereskedőház 2015-ben mintegy 1100 hektár területről, közel kétezer kistermelőtől vásárol fel szőlőt, amire 2 milliárd forintot fordítanak.
Az állami pincészet nettó értékesítési árbevétele tavaly mintegy 2 milliárd forint volt, a 2013-as 3,8 milliárd forint után, az idén szerény növekedésre számítanak.
A Tokaj Kereskedőház Zrt. az előállított bor 40 százalékát exportálja, több mint 30 országba.
A kereskedőház szerint Magyarországnak jó esélye van betörni a minőségi száraz fehér borok nemzetközi piacára a furmint borokkal egyedi ízviláguk miatt. A világpiaci trendek azt mutatják, hogy egyre nő a kereslet a száraz fehér borok iránt. A száraz fehér borok – beleértve a furmintot is – átlagosan a Tokaji Borvidék termelési volumenének 15 százalékát adják, azonban figyelembe véve a várható keresletnövekedést, ugyanez az arány 2020-ban már 44 százalékot is elérhet.
A közlemény idézi Balassa Istvánt, a Tokaj Kereskedőház Zrt. szőlészeti igazgatóját, aki elmondta: a száraz borok alapanyagául szolgáló szőlőfajták termelői elégedettek lehetnek az idei terméssel. A késői érésű furmint és hárslevelű szőlők érettségi állapota a borvidéken igen változatos képet mutat, a forró száraz nyár hatására a vártnál kissé alacsonyabb termésmennyiségre számítanak – tette hozzá.
A nagyközönség a szeptember 4-én pénteken kezdődött kétnapos Mádi furmint ünnepen a kereskedőház borait is kóstolhatja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >