Elkezdődött a Műanyagmentes július
Elkezdődött a Műanyagmentes július, a kezdeményezés célja az egyszer használatos műanyagok használatának kiiktatása – hangzott el az M1 aktuális csatorna és a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című közös műsorblokkjában csütörtökön.
Antal Alexa, a WWF Magyarország kommunikációs vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy globálisan évente mintegy 300 millió, az Európai Unióban pedig körülbelül 60 millió tonna műanyagot termelnek. Hozzátette: ennek a mennyiségnek csak a harmadát hasznosítják újra. Példaként említette, hogy 150 millió tonna műanyag van a tengerekben és ez a mennyiség mintegy 10 millió tonnával növekszik évente.
Kiemelte: a Műanyagmentes július célja az egyszer használatos műanyagok használatának kiiktatása. Példaként említette, hogy a boltokban a zöldséget, gyümölcsöt, pékárut is legtöbbször ilyen műanyag zacskókban vásárolják meg az emberek, holott vannak már alternatív megoldások is, amelyek nem szennyezik a környezetet.
Antal Alexa szerint fontos lenne, hogy tudatosan vásároljunk, a zöldség, gyümölcs, péksütemény kerüljön akár saját tasakba vagy a hazavitt műanyag hosszú élettartamú legyen, ne egyszer használatos. Hozzátette, hogy a szívószál is egyszer használatos műanyag, a vendéglátóhelyeken érdemes jelezni, hogy nem kérjük.
Mint elmondta, az emberek egyre nyitottabbak, de van még hová fejlődni az egyszer használatos műanyagok kiiktatásáért. Megjegyezte: a kényelmünket nem csökkenti, ha elhagyjuk ezeket, sőt pénztárcakímélő is, mert sok helyen kell fizetni ezekért a zacskókért. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A környezet miatti aggodalom étrendjük megváltoztatására készteti a fogyasztókat
Az étkezési szokásaikat megváltoztató fogyasztók nagy része környezetvédelmi okokból tesz…
Tovább olvasom >EM: hétfőtől kétfokú eljárás segíthet a környezetvédelmi hatósági ügyekben
A kormány célja Magyarország természeti értékeinek, erőforrásainak megóvása, továbbá a…
Tovább olvasom >Az ember és a környezet voltak 2023 fókuszai a PENNY-nél
Az elmúlt évben számos fontos lépést tett a PENNY Magyarország, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >