Elkezdődött a Műanyagmentes július
Elkezdődött a Műanyagmentes július, a kezdeményezés célja az egyszer használatos műanyagok használatának kiiktatása – hangzott el az M1 aktuális csatorna és a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című közös műsorblokkjában csütörtökön.
Antal Alexa, a WWF Magyarország kommunikációs vezetője felhívta a figyelmet arra, hogy globálisan évente mintegy 300 millió, az Európai Unióban pedig körülbelül 60 millió tonna műanyagot termelnek. Hozzátette: ennek a mennyiségnek csak a harmadát hasznosítják újra. Példaként említette, hogy 150 millió tonna műanyag van a tengerekben és ez a mennyiség mintegy 10 millió tonnával növekszik évente.
Kiemelte: a Műanyagmentes július célja az egyszer használatos műanyagok használatának kiiktatása. Példaként említette, hogy a boltokban a zöldséget, gyümölcsöt, pékárut is legtöbbször ilyen műanyag zacskókban vásárolják meg az emberek, holott vannak már alternatív megoldások is, amelyek nem szennyezik a környezetet.
Antal Alexa szerint fontos lenne, hogy tudatosan vásároljunk, a zöldség, gyümölcs, péksütemény kerüljön akár saját tasakba vagy a hazavitt műanyag hosszú élettartamú legyen, ne egyszer használatos. Hozzátette, hogy a szívószál is egyszer használatos műanyag, a vendéglátóhelyeken érdemes jelezni, hogy nem kérjük.
Mint elmondta, az emberek egyre nyitottabbak, de van még hová fejlődni az egyszer használatos műanyagok kiiktatásáért. Megjegyezte: a kényelmünket nem csökkenti, ha elhagyjuk ezeket, sőt pénztárcakímélő is, mert sok helyen kell fizetni ezekért a zacskókért. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése
Jól halad az Agro-ökológiai Program támogatásainak kifizetése, a gazdák 91…
Tovább olvasom >AM: jelentős támogatás segíti a Dévaványai-Ecsegi puszták természetes vízháztartásának helyreállítását
A Körös-Maros Nemzeti Park területének jelentős része vizes élőhely, ezért…
Tovább olvasom >Amikor a mesterséges intelligencia segít a klímavédelemben
Valódi vállalásokkal valódi hatást érhetünk el a természet- és klímavédelemben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >