Elkezdődött a meggy fogyasztásösztönző kampány
Míg tavaly a vártnál később, idén az időjárási körülmények miatt a szokásosnál korábban indult a meggyszezon. Ennél fogva az Agrármarketing Centrum (AMC) meggyfogyasztást ösztönző kampánya is korábban indul útjára, amelyet az Agrárminisztériummal és a FruitVeB Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanáccsal közösen indítottak el.
A nyár nem csak a nyaralás, hanem az idénygyümölcsök szezonja is. Az egyik legkedveltebb, ráadásul igazán hűsítő nyári gyümölcs a meggy, amely már nagy mennyiségben elérhető a piacokon és a boltokban. A számos vitaminban és ásványi anyagban gazdag frissítő csemege népszerűsítésére kampányt szervezett az Agrármarketing Centrum.
Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: Magyarország Európa második legnagyobb meggytermelője és egyben a kontinens kiemelt exportőre is. Az össztermés közel 75 százaléka feldolgozott formában kerül értékesítésre a nyugat-európai, főleg német piacokon. Hazánk ebből az értékes szezonális gyümölcsből teljes mértékben önellátó, a boltok polcain a jó minőségű magyar meggyfajták közül válogathatnak a fogyasztók. Az elmúlt időszakban nőtt ugyan a lakosság meggyfogyasztás, de még van tennivaló ezen a téren – tette hozzá.
A FruitVeB Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács alelnöke, Takács Ferenc a meggypiaci helyzettel kapcsolatban kifejtette: az áprilisi fagyok miatt Európa egyik legnagyobb meggytermesztője, Lengyelország komoly terméskieséssel számolhat, amely intenzív keresletet eredményezhet a magyar meggy iránt. Ezt erősíti az is, hogy a lengyel meggy szüretének kezdete július elejére várható, amire a magyar meggyszezon majdnem véget ér. Ez még tovább növelheti a lengyel hűtőipari alapanyag-igényt a magyar meggy iránt – mondta. A szakember beszámolt arról is, hogy 2024-ben a hazai meggytermés volumene mintegy 55 ezer tonnára tehető, amely jóval kisebb a évente szokásosnak mondható 70 ezer tonna körüli mennyiségnél. Ugyanakkor az időjárási körülmények, illetve a betakaríthatóság kedvező alakulása esetén a termés elérheti, vagy optimista esetben kis mértékben akár meg is haladhatja a tavalyi 57 ezer tonnás szintet.
A kiváló minőségű magyar meggy nagy mennyiségben tartalmaz többek között C-vitamint, magnéziumot és vasat, így kitűnő vitaminforrás, víztartalmánál fogva pedig kiváló hűsítő a nyári forróságban – hívta fel a figyelmet a meggy élettani hatásaira Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője. – A Társaság a következő napokban többek között a budapesti Állatkertben, a budakeszi Vadasparkban, a csopaki illetve a balatonboglári strandon kóstoltatja az ízletes gyümölcsöt, valamint nyereményjátékkal is készülünk – tette hozzá.
Az Agrármarketing Centrum nyereményjátéka június 24-ig tart a Társaság facebook oldalán, ahol a helyesen válaszolók között fődíjként egy értékes gyümölcsprést, valamint további nyereményként két AMC ajándékcsomagot sorsolnak ki.
Miért egészséges a meggy?
- Nagyon jó a szívnek. A meggyben található az egyik legerősebb antioxidáns, ami csak létezik a természetben, az úgynevezett kvercetin.
- Segíti a gyorsabb regenerálódást. A gyümölcsben található anyagok képesek arra, hogy megelőzzék az izomfájdalmakat, a sérülésekből való felépülésben is segít. Több kutatás is megerősítette, hogy a meggylé segíthet enyhíteni az edzés után jelentkező izomlázat és gyorsítja a regenerációt is.
- Segít az álmatlanság ellen. A gyümölcs természetes forrása a melatonin nevű hormonnak, amely pozitívan befolyásolja az alvási ciklusokat.
- Köszvény elleni hatása a káliumnak köszönhető: csökkennek a húgykőlerakódások.
- Érbetegségek ellen is hasznos, lúgosító hatásával újra megnyitja a kapilláris ereket.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre népszerűbb hazánkban a halfogyasztás
A karácsonyi halkínálatot és a hazai haltermelés eredményeit mutatták be…
Tovább olvasom >Elindult a sertéshús fogyasztását ösztönző kampány
A kiegyensúlyozott táplálkozásban kiemelt helyet foglalnak el a vörös húsok,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >