Elkezdődött a hazai agroturizmus fejlesztési stratégiájának kialakítása
Elkezdődött a hazai agroturizmus fejlesztési stratégiájának kialakítása – közölte az aktív Magyarországért felelős államtitkárság az MTI-vel.

Az agroturizmusnak fontos helye van a turizmus palettáján
Kiemelték: a termelői szolgáltatások fejlesztése számos előnnyel jár, hiszen nemcsak kiszámítható bevételforrást jelent a termelőnek, de új attrakciókkal bővül a vidéki turizmus kínálata, ráadásul rendkívül erős eszköze a helyi termékek iránti szemléletformálásnak is. Ahhoz azonban, hogy a termelők valódi élménygazdaságként működhessenek és mint turisztikai szolgáltatók sikeresen megjelenjenek, egy ágazatokon átívelő stratégiára van szükség. A stratégiát a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. megbízásából az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ készíti – közölték.
Hangsúlyozták, hogy az agroturizmusnak fontos helye van a turizmus palettáján, hiszen az agroturisztikai szolgáltatók egyszerre jelenthetnek attrakciót az élménygazdaságok lehetőségeinek kihasználásával, illetve működhetnek gasztronómiai szolgáltatóként is. Azon túl, hogy a szolgáltatók erősítik egy térség turisztikai vonzerejét, egyben növelik a vidék megtartó erejét, illetve a helyi termelők számára lehetőséget biztosít a turizmusban való megjelenés a több lábon állásra.
A közlemény szerint hazánkban mintegy 2200 termelő nyújt valamilyen turisztikai szolgáltatást, legyen az étkeztetés, kóstoltatás, ételek közös elkészítése, túra alapú programok, vagy szállásadás. A széles szakmai körben készülő stratégia alkotásához bárki csatlakozhat a hamarosan elkészülő helyzetfeltárás véleményezésével – írták.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >