Elkezdődött a hazai agroturizmus fejlesztési stratégiájának kialakítása
Elkezdődött a hazai agroturizmus fejlesztési stratégiájának kialakítása – közölte az aktív Magyarországért felelős államtitkárság az MTI-vel.
Kiemelték: a termelői szolgáltatások fejlesztése számos előnnyel jár, hiszen nemcsak kiszámítható bevételforrást jelent a termelőnek, de új attrakciókkal bővül a vidéki turizmus kínálata, ráadásul rendkívül erős eszköze a helyi termékek iránti szemléletformálásnak is. Ahhoz azonban, hogy a termelők valódi élménygazdaságként működhessenek és mint turisztikai szolgáltatók sikeresen megjelenjenek, egy ágazatokon átívelő stratégiára van szükség. A stratégiát a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. megbízásából az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ készíti – közölték.
Hangsúlyozták, hogy az agroturizmusnak fontos helye van a turizmus palettáján, hiszen az agroturisztikai szolgáltatók egyszerre jelenthetnek attrakciót az élménygazdaságok lehetőségeinek kihasználásával, illetve működhetnek gasztronómiai szolgáltatóként is. Azon túl, hogy a szolgáltatók erősítik egy térség turisztikai vonzerejét, egyben növelik a vidék megtartó erejét, illetve a helyi termelők számára lehetőséget biztosít a turizmusban való megjelenés a több lábon állásra.
A közlemény szerint hazánkban mintegy 2200 termelő nyújt valamilyen turisztikai szolgáltatást, legyen az étkeztetés, kóstoltatás, ételek közös elkészítése, túra alapú programok, vagy szállásadás. A széles szakmai körben készülő stratégia alkotásához bárki csatlakozhat a hamarosan elkészülő helyzetfeltárás véleményezésével – írták.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >