Elkezdődött a hazai agroturizmus fejlesztési stratégiájának kialakítása
Elkezdődött a hazai agroturizmus fejlesztési stratégiájának kialakítása – közölte az aktív Magyarországért felelős államtitkárság az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/02/Kepernyofoto-2024-02-16-17.02.02.png)
Az agroturizmusnak fontos helye van a turizmus palettáján
Kiemelték: a termelői szolgáltatások fejlesztése számos előnnyel jár, hiszen nemcsak kiszámítható bevételforrást jelent a termelőnek, de új attrakciókkal bővül a vidéki turizmus kínálata, ráadásul rendkívül erős eszköze a helyi termékek iránti szemléletformálásnak is. Ahhoz azonban, hogy a termelők valódi élménygazdaságként működhessenek és mint turisztikai szolgáltatók sikeresen megjelenjenek, egy ágazatokon átívelő stratégiára van szükség. A stratégiát a Herman Ottó Intézet Nonprofit Kft. megbízásából az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ készíti – közölték.
Hangsúlyozták, hogy az agroturizmusnak fontos helye van a turizmus palettáján, hiszen az agroturisztikai szolgáltatók egyszerre jelenthetnek attrakciót az élménygazdaságok lehetőségeinek kihasználásával, illetve működhetnek gasztronómiai szolgáltatóként is. Azon túl, hogy a szolgáltatók erősítik egy térség turisztikai vonzerejét, egyben növelik a vidék megtartó erejét, illetve a helyi termelők számára lehetőséget biztosít a turizmusban való megjelenés a több lábon állásra.
A közlemény szerint hazánkban mintegy 2200 termelő nyújt valamilyen turisztikai szolgáltatást, legyen az étkeztetés, kóstoltatás, ételek közös elkészítése, túra alapú programok, vagy szállásadás. A széles szakmai körben készülő stratégia alkotásához bárki csatlakozhat a hamarosan elkészülő helyzetfeltárás véleményezésével – írták.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >