Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány
Elkezdődött a bárányhúst népszerűsítő húsvéti kampány, amely az ünnepi időszakon túl is ösztönözheti a fogyasztást – mondta az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára szerdán Budapesten, a kampány sajtótájékoztatóján.

MTI/Balogh Zoltán
Tarpataki Tamás hangsúlyozta, hogy a juhtartás a legfenntarthatóbb állattenyésztési ágazatok közé tartozik, hiszen a környezetterhelése alacsony, a termékei pedig jól hasznosíthatók, külföldön is keresettek, kiváló minőségüknek köszönhetően az Új-Zélandból és az Egyesült Királyságból származó uniós behozatal mellett is versenyképesek.
A magyar juhtermékek legfőbb vásárlója Olaszország, Németország, Belgium, Hollandia, ám jelentős kivitel azzal is magyarázható, hogy a belföldi fogyasztás mennyisége alacsony, éves átlagban fejenként mindössze 0,2 kilogramm annak ellenére, hogy a juh- és bárányhús a magyar konyha hagyományos alapanyaga.
A helyettes államtitkár hozzátette, hogy a fogyasztás ösztönzése mellett az agrártárca fejlesztési támogatásokkal is segíti a juhtartókat, akik az állattartó telepek és az élelmiszer-feldolgozás fejlesztésére elkülönített 200-200 milliárd forintos vidékfejlesztési keretből egyaránt részesülhetnek.
Tevékenységüket ezen kívül is számos lehetőség segíti a tenyésztés kezdetétől kezdve a törzskönyvezésen át az állatjóléti támogatásokig.
Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezetője szerint a bárányhús Magyarországon kevesebb figyelmet kapott, mint amit megérdemelne, hiszen a juhtartók kiváló beltartalmú, akár diétás és sportolói étrendbe is illeszthető termékeket állítanak elő. Érdemes tehát ezeket máskor is fogyasztani, bár a keresleti csúcs belföldön a húsvéti időszak – mondta Ondré Péter.
„A hagyomány új köntösben” című kampány keretében a budapesti vásárcsarnokokban kóstolókon vehetnek részt az érdeklődők. A szervezők a közösségi médiában gasztronómiai tartalmakat is megjelentetnek, ezt követően nyereményjátékkal zárul a programsorozat.
A Magyarországon tartott juhok értékesíthető szaporulata évente mintegy 500 ezer bárány, ennek több mint 90 százaléka kerül külföldre, főképp élőállatként. A kivitelből az EU tagállamai mellett számos arab ország is nagy mennyiségben vásárol – közölte az MTI kérdésére korábban a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet.
Kapcsolódó cikkeink
Az Európai Parlament új, szigorúbb meghatározást fogadott el a hús definíciójára
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >2025-ben is sikerrel zárult a Bárány Napok: több mint 11 ezer vendég kóstolta meg a különleges bárányhúsos fogásokat országszerte
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mesterséges hús: forradalmi újítás vagy bizonytalan jövő?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a 2025-ös Fenntartható jövőért díjakat: az év legkiemelkedőbb fenntartható vállalatai és vezetői kaptak elismerést
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Visa új programot indít a magyar vállalkozások digitalizációjának támogatására
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rózsaszín kamionok és kortárs művészek és influencerek hozzák mozgásba a reményt
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
