Elkészült Siófok új marketingstratégiája
Elkészült Siófok következő három éves marketingstratégiája egy uniós projekt keretében, amely újrapozícionálná a települést az ország turisztikai kínálatában, szakítva a buliturizmus-imázzsal – ismertette Hoffmann Henrik, a projektet jegyző Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület (SFTE) elnöke kedden sajtótájékoztatón.
Az új marketingstratégia ahhoz nyújt segítséget, hogy Siófok a buli-turizmus fellegvárából átalakulhasson egy fiatalos, családias, élménydús üdülőhellyé – mondta Hofmann Henrik, aki a helyi Residence Hotel igazgatója is egyben.
Kifejtette, a 19 éve alakult SFTE tagsága jelenleg 265 turisztikai szolgáltatást nyújtó szervezetből, illetve magánszállásadóból áll, amely az ország egyik legnagyobb turisztikai desztináció-fejlesztési projektjét valósíthatja meg egy tavaly elnyert 57 millió forintos uniós támogatás révén. Ennek segítségével a szervezet számára lehetővé vált, hogy mint a város idegenforgalomban érdekelt és érintett közössége, szakembergárdája, részben átvegye Siófok turisztikai életének irányítását az önkormányzattól.
A közel 20 millió forintos önerőt igénylő projekt részeként két „vandálbiztos” kültéri terminált állítanak fel, amelyikből az egyik kísérleti jelleggel megkezdte kedden a működését a nagystrandnál. Ezen a város programjait, híreit, turisztikai kínálatát tekinthetik meg az érdeklődők. Újdonság a helyi Tourinform irodában beindított E-Contact szolgáltatás is, amely napra készen ad információt az adott napi szabad szálláskapacitásokról és áraikról. A támogatási keretből az iroda új informatikai rendszert is kap 2011 őszére. (A civil egyesület által működtetett, a város jelképének számító víztoronynál található Tourinform iroda a víztorony felújításának idejére ideiglenes helyre költözött).
Az elnyert támogatás fedezi – az önkormányzat 65 százalékos támogatása mellett – az iroda működési költségeit öt éven át. Az egyesület saját honlapot üzemeltet, új turisztikai kiadványt készített a térség látványosságairól, programjairól, és folyamatos oktatásban, továbbképzésben részesíti tagjait, dolgozóit. A pályázati támogatásból oktatást és work shop programot szerveztek a település egészségügyi szolgáltatói és szállodai értékesítői részére annak érdekében, hogy mielőbb komplex egészségturisztikai termékek létrehozásával léphessenek ki a piacra.
Hoffmann Henrik az idei szezonról szólva elmondta, az eddigi előfoglalások 3-5 százalékkal kedvezőbben alakultak, mint egy évvel korábban. A siófoki turisztikai szolgáltatók arra számítanak, hogy sikerül kimozdulni a gazdasági válság okozta holtpontról, és ha lassan is, de elindul a forgalomnövekedés a balatoni turizmusban, alapvetően a belföldi turizmusnak köszönhetően. A szakember szerint a magyar termék-vásárlás mintájára érdemes lenne mozgalommá alakítani a balatoni üdülést, hiszen ezzel is hazai munkahelyeket lehetne megmenteni – közli az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A csodálatos mandarin – A nap videója
Yoshihiro Okada „műveit” már ismerik olvasóink: néhány vágást ejt mandarinok héján,…
Tovább olvasom >Mit meg nem tesznek a frissességért! – A nap képe
A skandináv országokban kultusza van a friss élelmiszereknek – íme…
Tovább olvasom >