Elkerülhetetlenül jönnek a vendégmunkások a magyar mezőgazdaságba és élelmiszeriparba?
A magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari szektorokban jelentős munkaerőhiány és foglalkoztatási nehézségek állnak fenn, melyek több tényezőre vezethetők vissza. Dr. Kántor Gyöngyi, a Master Good cégcsoport HR igazgatója szerint ezek közé tartozik a termelékenység alacsony szintje, a családi gazdaságok elaprózottsága, a fiatalok és a szektor közötti szakadék, az elöregedő gazdatársadalom, valamint a vidéki népesség elvándorlása. Ezek mellett az alacsony jövedelmek, az automatizáció hiánya, és a klímaváltozás is nehezíti a helyzetet.
A munkaerőpiaci helyzetre vonatkozó legfrissebb adatok szerint 2023-ban a foglalkoztatottak száma Magyarországon 4 millió 740 ezer fő volt, ami növekedést mutat az előző évhez képest. A férfiak és nők foglalkoztatottsága közötti arány változatlan maradt, míg a fiatalok körében alacsony, 27,2 százalékos foglalkoztatási ráta figyelhető meg – derül ki az Agrárszektor cikkéből.
A Master Good cégcsoport az évente növekvő munkaerőigényt már nem tudja kizárólag belföldi forrásból fedezni, ezért külföldi munkavállalók, elsősorban a Fülöp-szigetekről érkező vendégmunkások foglalkoztatására támaszkodnak. Ezek a munkavállalók megbízhatóak és jól beilleszkednek, jellemzően angol nyelvtudásuknak köszönhetően.
A szektor előtt álló kihívások kezelése érdekében fontos lenne a termelékenység növelése, az automatizáció elősegítése, és a munkakörülmények javítása, hogy a hazai munkaerőt is meg lehessen tartani és vonzani a mezőgazdasági és élelmiszeripari területekre.
Kapcsolódó cikkeink
Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >Csökkent a munkahelyi stabilitásérzet a fiataloknál
Visszaesés látható a dolgozó fiataloknál: a munkahelyüket csak 51 százalékuk…
Tovább olvasom >Tízből hat külföldön dolgozó magyar szerint könnyű volt a beilleszkedés
Minden tizedik magyar munkavállaló rendelkezik már külföldi tapasztalattal, legtöbben Németországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jön a III. Employer Branding Konferencia – A jövő már jelen?
Az Employer Branding ma már nem csupán HR-eszköz, hanem stratégiai kérdés.…
Tovább olvasom >42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatású gázkibocsátásunk 1990-hez képest
Hazánk az európai viszonylatban jelenleg elért hetedik legjobb eredményével a…
Tovább olvasom >A NETWORKING MŰVÉSZETE – Teraszra kiülős, inspiráló Trade Marketing Klubülés
Június 5-én 14: 30kezdettel mindenkit vár a következő Trade Marketing…
Tovább olvasom >