Elképesztő ötlet az IKEÁ-tól
Elképesztő marketingötlettel rukkolt elő a svéd áruházlánc, az Ikea – írja az origo. A cégnek eddig is voltak már szokatlan húzásai, most azonban minden eddiginél merészebbet találtak ki egy svéd reklámügynökséggel közösen. Az IKEA elég egyértelműen a várandós nőket akarja megszólítani, ennek azonban eddig sosem látott módját választotta.
„Kérjük, p*silje le ezt a hirdetést!”– kéri az IKEA azoktól az olvasóktól, akik egy magazin mellékleteként, kézbe veszik azt. A cég azonban nem a reklámjával kapcsolatos véleménynyilvánításra szólít fel ezzel, hanem – lényegében – terhességi vizsgálatot végez, írja a The Guardian. Ha az eredmény pozitív, a vásárló kedvezményre számíthat.
A svéd bútoros óriás új reklámmal próbálkozik a gyermekáldás elé néző szülőknél. Friss hirdetésével azt ajánlja a pároknak, illetve a nőknek, végezzék el másodjára is terhességi tesztjüket – a reklámanyag segítségével. Ha az eredmény pozitív, kedvezményes ajánlatban részesülnek.
Ez pedig nem más, mint egy jól árasított kiságy, amelynek képe akkor jelenik meg a hirdetésen, ha a terhességi teszt pozitív.
Mint a reklám koncepcióját megalkotó ügynökségnél elmondták, a papír alapú hirdetésénél ugyanazt a technológiát alkalmazták, mint a hagyományos terhességi tesztcsíkoknál. Vagyis a hirdetés ugyanúgy a terhességi hCG hormonok vizeletben való jelenlétét mutatja ki, mint a drogériákban kapható eszközök.
Nem az első formabontás
A szokatlan marketingötlet az igen jó nevű Åkestam Holst ügynökséghez köthető, amely Svédország legnépszerűbb magazinjához, az Amelia-hoz mellékelte az áruházlánc hirdetését. 2016-ban már együttműködött a két cég egy akkor nagy figyelmet kapó kampányban. Ebben elvált pároknak ajánlottak bútorokat, amely célcsoport addig tabutéma volt a reklámügynökségek számára.
A vizeletre épülő reklámkoncepció alkalmazása ugyanakkor nem az első alkalom a reklámtörténetben. Az Animal Planet még 2001-ben, vizeletillatú köztéri hirdetéseket helyezett ki, hogy azok odavonzzák a kutyákat, és így – szó szerint – egészen közelről meg tudták szólítani a gazdáikat. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Megállni látszik a drasztikus drágulás a magyar bútorpiacon
Az elmúlt időszakban a magyar bútorpiacon megfigyelhető drasztikus drágulás üteme…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Milliók dönthetnek milliókról akár egy mozdulattal a Tescónál
Emberek millióinak kezében van újra több millió forint és környékbeli…
Tovább olvasom >Egészséges nyári táplálkozási tippeket ad az Eisberg növényi zsírokkal
Az igazi forró nyár beköszöntével sokan törekednek egészségesebben táplálkozni, de…
Tovább olvasom >