Elképesztő ötlet az IKEÁ-tól
Elképesztő marketingötlettel rukkolt elő a svéd áruházlánc, az Ikea – írja az origo. A cégnek eddig is voltak már szokatlan húzásai, most azonban minden eddiginél merészebbet találtak ki egy svéd reklámügynökséggel közösen. Az IKEA elég egyértelműen a várandós nőket akarja megszólítani, ennek azonban eddig sosem látott módját választotta.
„Kérjük, p*silje le ezt a hirdetést!”– kéri az IKEA azoktól az olvasóktól, akik egy magazin mellékleteként, kézbe veszik azt. A cég azonban nem a reklámjával kapcsolatos véleménynyilvánításra szólít fel ezzel, hanem – lényegében – terhességi vizsgálatot végez, írja a The Guardian. Ha az eredmény pozitív, a vásárló kedvezményre számíthat.
A svéd bútoros óriás új reklámmal próbálkozik a gyermekáldás elé néző szülőknél. Friss hirdetésével azt ajánlja a pároknak, illetve a nőknek, végezzék el másodjára is terhességi tesztjüket – a reklámanyag segítségével. Ha az eredmény pozitív, kedvezményes ajánlatban részesülnek.
Ez pedig nem más, mint egy jól árasított kiságy, amelynek képe akkor jelenik meg a hirdetésen, ha a terhességi teszt pozitív.
Mint a reklám koncepcióját megalkotó ügynökségnél elmondták, a papír alapú hirdetésénél ugyanazt a technológiát alkalmazták, mint a hagyományos terhességi tesztcsíkoknál. Vagyis a hirdetés ugyanúgy a terhességi hCG hormonok vizeletben való jelenlétét mutatja ki, mint a drogériákban kapható eszközök.
Nem az első formabontás
A szokatlan marketingötlet az igen jó nevű Åkestam Holst ügynökséghez köthető, amely Svédország legnépszerűbb magazinjához, az Amelia-hoz mellékelte az áruházlánc hirdetését. 2016-ban már együttműködött a két cég egy akkor nagy figyelmet kapó kampányban. Ebben elvált pároknak ajánlottak bútorokat, amely célcsoport addig tabutéma volt a reklámügynökségek számára.
A vizeletre épülő reklámkoncepció alkalmazása ugyanakkor nem az első alkalom a reklámtörténetben. Az Animal Planet még 2001-ben, vizeletillatú köztéri hirdetéseket helyezett ki, hogy azok odavonzzák a kutyákat, és így – szó szerint – egészen közelről meg tudták szólítani a gazdáikat. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási…
Tovább olvasom >Az IKEA visszahívja az IKEA 365+ VÄRDEFULL fekete színű fokhagymaprést
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >A JYSK nyereségben már az első, de az IKEA forgalmát még senki sem éri utol
Három nagy szereplő uralja a hazai lakberendezési piacot: az IKEA,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Júliusban a zöldebb fogyasztói döntésekért kampányol az Auchan
Az Auchan Magyarország 2025-ben is csatlakozik a globális Műanyagmentes július…
Tovább olvasom >Az NKFH országos olívaolaj razziát indít az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében
A fogyasztók egészségének védelme és az élelmiszerhamisítás visszaszorítása érdekében a…
Tovább olvasom >Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >