Eljárás indult 71 piaci árus ellen a Nébih vizsgálatát követően
Hatósági eljárás indult 71 árus ellen, miután a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a zöldség- és gyümölcsforgalmazást vizsgálta 14 budapesti piacon.
A Nébih honlapján csütörtökön közzétett tájékoztatás szerint a 222 ellenőrzött árus közül 4-et sújtottak élelmiszer-ellenőrzési bírsággal, 67 kereskedőt pedig figyelmeztettek.
A vizsgálat tapasztalatai alapján kifogásolták a kötelező jelölések – többek között a származási ország vagy a minőségi osztály – hiányát és a tudatos megtévesztést, vagyis amikor a külföldi árut az eredeti csomagolásból kiszedve úgy kínálták, mintha magyar termék lenne. Az őstermelőknél több esetben tájékozatlanságból vagy hanyagságból eredő szabálytalanságokat találtak, ezért őket tájékoztatták az árusítás előírásairól.
A Nébih kérte az őstermelői és a kiskereskedői árusítóhelyek egyértelmű megkülönböztetését, mivel – mint írták – a kistermelők igyekeznek hasonulni az őstermelőkhöz, de az őstermelőknél is előfordul, hogy mások termékeivel bővítik a kínálatukat.
Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a piacok általában tiszták, jól megközelíthetők, infrastruktúrájuk megfelelő, de a nyitvatartási idejük nem alkalmazkodik a vásárlók igényeihez, mivel 16 órakor bezárnak. A Nébih szerint ezzel is magyarázható, hogy a friss zöldséget és gyümölcsöt ma már jórészt az élelmiszerláncok forgalmazzák.
Megjegyezték, hogy az őstermelők a belvárosi csarnokokból is kiszorultak, helyüket a vendéglátás és a gourmet termékek forgalmazása vette át. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: hasznos és értékteremtő tevékenység a házikertek művelése
A minőségi élelmiszer előállításában fontosak a házikertek, kiemelkedő szerepük van…
Tovább olvasom >Nébih: szezámpasztát hívott vissza a forgalomból az Auchan
Szalmonella jelenlétének veszélye miatt visszahívja a forgalomból az Alfez Tahini…
Tovább olvasom >Nébih: javuló eredmények a Tisza-tavi nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzésen
Június utolsó hetében a Tiszta-tónál működő vendéglátóhelyeket ellenőrizte a Nemzeti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >