Elismerések a Henkel fenntarthatósági tevékenységének
Három alkalommal ismerték el a Henkel fenntarthatóság iránti elkötelezettségét mind Németországban, mind pedig a nemzetközi versenytársaival összehasonlítva. A társaság két internetes fenntarthatósági kommunikációs rangsorban is vezető helyet foglal el.
A Henkel a legfontosabb vállalati értéknek tekinti, és tovább kívánja növelni vezető szerepét a fenntarthatóság területén. A vállalat úttörő szerepet vállal ezen a területen, amely újabb elismeréseket hozott számára a különböző nemzeti és nemzetközi rangsorokban. Az elmúlt két hónapban a Henkel három ilyen összehasonlításban is az élen végzett.
A World Economic Forumon január elején jelentették be a „Global 100″ ranglistát a svájci Davosban. Az értékelés több mint 4 ezer nemzetközi vállalat fenntartható fejlődés terén nyújtott teljesítményét hasonlította össze. A független, médiával, kutatással és pénzügyi termékekkel foglalkozó kanadai Corporate Knights kiadó száz olyan jelöltet választott, amelyek a leginkább megfelelnek az ágazat-specifikus ökológiai, társadalmi és gazdasági kihívásoknak. A Henkel a feltételeknek megfelelő kevesek egyike lett.
A „Global 100″ ranglistával egy időben a Henkel a 2013-as Sustainability Yearbook „Gold Class” csoportjába került a „Nem tartós háztartási cikkek” kategóriában. A tavaly tízedik alkalommal megjelent, a fenntarthatósági befektetési alapok speciálistája, a RobecoSAM és a KPMG által kiadott évkönyv a Henkelt iparágának első helyezettjeként jelöli meg. Az értékelés során ebben az esetben már nemcsak környezeti (mint például az ökológiai hatékonyság), hanem a gazdasági és társadalmi tényezőket is figyelembe vettek.
A tavalyi év végén a fenntartható beruházási megoldások egyik specialistája, az oekom research minősítő intézet ismét „Prime Status”-al díjazta a Henkelt, amely megerősítette a vállalat pozícióját az ágazaton belüli fenntarthatósági teljesítményt illetően a világ legjobbjai között.
A Henkel online kommunikációját is díjazták
A Henkel szintén az élen végzett két, a Web-alapú fenntarthatósági kommunikációt vizsgáló összehasonlításban is. A Leuphana University Lüneburg DAX30 vállalatok online fenntarthatósággal kapcsolatos jelentéseit vizsgáló éves tanulmánya szerint a Henkel teljesítménye a legjobb ezen a területen (ez a harmadik alkalom, hogy a társaság dobogós helyre került a felmérés során). Az értékelésbe bevont szempontok között szerepelt a fenntarthatósági információk hozzáférhetősége és érthetősége, az internet, mint az érintett felekkel való párbeszéd fórumaként való használata, valamint a közösségi média szerepe.
A Henkel ismét része a NetFederation vállalati polgársági ranglistájának, a „CSR Benchmark 2012″-nek. Értékelésükben a 100 legnagyobb német vállalatot, illetve azok fenntarthatósági kérdéseinek interneten való kezelését vizsgálták, a Henkel itt második helyezést ért el 89,2 százalékkal.
Ezek a jó helyezések nem meglepőek. A Henkel fenntartható fejlődés és a vállalati felelősségvállalás területén tanúsított következetessége már évek óta elismert a külső szakértők, a fenntarthatósági elemzők és a speciális intézmények által A jövőben a vállalat, hogy tovább erősítse pozícióját, fokozni kívánja ezen a területen végezett tevékenységét és partnereivel közösen előremutató koncepciók és a fenntartható jövőt támogató megoldások kidolgozására törekszik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >