Elismerések a Henkel fenntarthatósági tevékenységének
Három alkalommal ismerték el a Henkel fenntarthatóság iránti elkötelezettségét mind Németországban, mind pedig a nemzetközi versenytársaival összehasonlítva. A társaság két internetes fenntarthatósági kommunikációs rangsorban is vezető helyet foglal el.
A Henkel a legfontosabb vállalati értéknek tekinti, és tovább kívánja növelni vezető szerepét a fenntarthatóság területén. A vállalat úttörő szerepet vállal ezen a területen, amely újabb elismeréseket hozott számára a különböző nemzeti és nemzetközi rangsorokban. Az elmúlt két hónapban a Henkel három ilyen összehasonlításban is az élen végzett.
A World Economic Forumon január elején jelentették be a „Global 100″ ranglistát a svájci Davosban. Az értékelés több mint 4 ezer nemzetközi vállalat fenntartható fejlődés terén nyújtott teljesítményét hasonlította össze. A független, médiával, kutatással és pénzügyi termékekkel foglalkozó kanadai Corporate Knights kiadó száz olyan jelöltet választott, amelyek a leginkább megfelelnek az ágazat-specifikus ökológiai, társadalmi és gazdasági kihívásoknak. A Henkel a feltételeknek megfelelő kevesek egyike lett.
A „Global 100″ ranglistával egy időben a Henkel a 2013-as Sustainability Yearbook „Gold Class” csoportjába került a „Nem tartós háztartási cikkek” kategóriában. A tavaly tízedik alkalommal megjelent, a fenntarthatósági befektetési alapok speciálistája, a RobecoSAM és a KPMG által kiadott évkönyv a Henkelt iparágának első helyezettjeként jelöli meg. Az értékelés során ebben az esetben már nemcsak környezeti (mint például az ökológiai hatékonyság), hanem a gazdasági és társadalmi tényezőket is figyelembe vettek.
A tavalyi év végén a fenntartható beruházási megoldások egyik specialistája, az oekom research minősítő intézet ismét „Prime Status”-al díjazta a Henkelt, amely megerősítette a vállalat pozícióját az ágazaton belüli fenntarthatósági teljesítményt illetően a világ legjobbjai között.
A Henkel online kommunikációját is díjazták
A Henkel szintén az élen végzett két, a Web-alapú fenntarthatósági kommunikációt vizsgáló összehasonlításban is. A Leuphana University Lüneburg DAX30 vállalatok online fenntarthatósággal kapcsolatos jelentéseit vizsgáló éves tanulmánya szerint a Henkel teljesítménye a legjobb ezen a területen (ez a harmadik alkalom, hogy a társaság dobogós helyre került a felmérés során). Az értékelésbe bevont szempontok között szerepelt a fenntarthatósági információk hozzáférhetősége és érthetősége, az internet, mint az érintett felekkel való párbeszéd fórumaként való használata, valamint a közösségi média szerepe.
A Henkel ismét része a NetFederation vállalati polgársági ranglistájának, a „CSR Benchmark 2012″-nek. Értékelésükben a 100 legnagyobb német vállalatot, illetve azok fenntarthatósági kérdéseinek interneten való kezelését vizsgálták, a Henkel itt második helyezést ért el 89,2 százalékkal.
Ezek a jó helyezések nem meglepőek. A Henkel fenntartható fejlődés és a vállalati felelősségvállalás területén tanúsított következetessége már évek óta elismert a külső szakértők, a fenntarthatósági elemzők és a speciális intézmények által A jövőben a vállalat, hogy tovább erősítse pozícióját, fokozni kívánja ezen a területen végezett tevékenységét és partnereivel közösen előremutató koncepciók és a fenntartható jövőt támogató megoldások kidolgozására törekszik.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >A cégek közel fele emeli a cafeteria összegét a fizikai dolgozók körében idén
2025-ben jelentős változások történtek a béren kívüli juttatások terén Magyarországon:…
Tovább olvasom >Az AHR Expo-n debütáltak az LG legújabb HVAC megoldásai
Az LG Electronics (LG) a floridai Orlandóban megrendezett, világhírű AHR…
Tovább olvasom >