Elindult az NTAK Iránytű: segítség a szálláshely-szolgáltatók számára
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az ágazati igényeket figyelembe véve fejlesztette tovább a szálláshely-szolgáltatók számára létrehozott visszamutató felületet a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK). Az NTAK Iránytű aloldalon kibővített statisztikai mutatók, új funkciók és összehasonlítási lehetőségek érhetőek el. A tényadatok mellett előrejelzések is segítik a szolgáltatók piaci versenyképességének erősítését, és hozzájárulhatnak a szálláshelyek sikeresebb működtetéséhez.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/09/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-09-27-16.16.01.png)
A tervezéshez és működéshez is nélkülözhetetlen adatokat kérhet le minden hazai, közel 45 ezer szálláshely a megújult NTAK-felületen
Az Európában is egyedülálló, anonim big data állomány rendszerét 2019-ben hozta létre az MTÜ. Mára az ország valamennyi szálláshelyének turizmus-statisztikai adatai egyszerre, valós időben láthatóak. A mintegy 45 ezer hazai szálláshely a bevételi és kapacitásadatokat eddig is lekérdezhette az NTAK-ban, ám most jelentősen bővült az adatok száma és köre, valamint új funkciók érhetők el az NTAK Iránytű aloldalon. A továbbiakban már az előfoglalási adatok, vendégforgalmi és a küldőpiaci információk is lekérdezhetők, sőt, az egyes szolgáltatók eredményeiket össze is vethetik más települések szálláshelyeinek teljesítményével.
„Kezdettől fogva fontosnak tartottuk, hogy az MTÜ-höz beérkező adatokból a lehető legnagyobb mértékben szolgáltassunk vissza információt az ágazati szereplők számára − akik részéről ez szintén kérés volt. Örömünkre szolgál, hogy most erre a szakmai igényre válaszolva, a meglévő adatok körét kibővítettük, új funkciókkal kiegészítettük, és a meglévő oldal tovább fejlesztésével elindíthattuk az NTAK Iránytű aloldalt. A lekérhető adatok nagymértékben segíthetik a szálláshely-szolgáltatókat az adatalapú döntéshozatalban, hozzájárulhatnak működésük optimalizálásához és fejlesztéseik racionalizálásához. Mindezek pedig jelentősen növelhetik a hazai szálláshely-szolgáltatók piaci versenyképességét”
– emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a fejlesztés kapcsán.
Az NTAK Iránytű a szálláshely-szolgáltatók részére olyan aggregált adatokat biztosít a tényadatok és az előfoglalási adatok visszamutatásán keresztül, amelyek támpontot adnak az üzleti tervezéshez, az árképzéshez, valamint a marketing és értékesítési aktivitások összeállításához. Az adatok birtokában a szolgáltatók célirányosan, stratégiai szellemben tervezhetnek, döntéseik hatása pedig nagyobb pontossággal mérhető.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >