Elindult az NTAK Iránytű: segítség a szálláshely-szolgáltatók számára
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az ágazati igényeket figyelembe véve fejlesztette tovább a szálláshely-szolgáltatók számára létrehozott visszamutató felületet a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK). Az NTAK Iránytű aloldalon kibővített statisztikai mutatók, új funkciók és összehasonlítási lehetőségek érhetőek el. A tényadatok mellett előrejelzések is segítik a szolgáltatók piaci versenyképességének erősítését, és hozzájárulhatnak a szálláshelyek sikeresebb működtetéséhez.

A tervezéshez és működéshez is nélkülözhetetlen adatokat kérhet le minden hazai, közel 45 ezer szálláshely a megújult NTAK-felületen
Az Európában is egyedülálló, anonim big data állomány rendszerét 2019-ben hozta létre az MTÜ. Mára az ország valamennyi szálláshelyének turizmus-statisztikai adatai egyszerre, valós időben láthatóak. A mintegy 45 ezer hazai szálláshely a bevételi és kapacitásadatokat eddig is lekérdezhette az NTAK-ban, ám most jelentősen bővült az adatok száma és köre, valamint új funkciók érhetők el az NTAK Iránytű aloldalon. A továbbiakban már az előfoglalási adatok, vendégforgalmi és a küldőpiaci információk is lekérdezhetők, sőt, az egyes szolgáltatók eredményeiket össze is vethetik más települések szálláshelyeinek teljesítményével.
„Kezdettől fogva fontosnak tartottuk, hogy az MTÜ-höz beérkező adatokból a lehető legnagyobb mértékben szolgáltassunk vissza információt az ágazati szereplők számára − akik részéről ez szintén kérés volt. Örömünkre szolgál, hogy most erre a szakmai igényre válaszolva, a meglévő adatok körét kibővítettük, új funkciókkal kiegészítettük, és a meglévő oldal tovább fejlesztésével elindíthattuk az NTAK Iránytű aloldalt. A lekérhető adatok nagymértékben segíthetik a szálláshely-szolgáltatókat az adatalapú döntéshozatalban, hozzájárulhatnak működésük optimalizálásához és fejlesztéseik racionalizálásához. Mindezek pedig jelentősen növelhetik a hazai szálláshely-szolgáltatók piaci versenyképességét”
– emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a fejlesztés kapcsán.
Az NTAK Iránytű a szálláshely-szolgáltatók részére olyan aggregált adatokat biztosít a tényadatok és az előfoglalási adatok visszamutatásán keresztül, amelyek támpontot adnak az üzleti tervezéshez, az árképzéshez, valamint a marketing és értékesítési aktivitások összeállításához. Az adatok birtokában a szolgáltatók célirányosan, stratégiai szellemben tervezhetnek, döntéseik hatása pedig nagyobb pontossággal mérhető.
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Nagy hazai borravaló-körkép: így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint
A vendéglátósok 75 százaléka számolt be arról, hogy a vendégektől…
Tovább olvasom >Rekordforgalomra készül a budapesti repülőtér – minden részletre kiterjed a nyári felkészülés
Soha nem látott utasforgalomra számítanak a 2025-ös nyári szezonban a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >