Elindult az NTAK Iránytű: segítség a szálláshely-szolgáltatók számára
A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az ágazati igényeket figyelembe véve fejlesztette tovább a szálláshely-szolgáltatók számára létrehozott visszamutató felületet a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK). Az NTAK Iránytű aloldalon kibővített statisztikai mutatók, új funkciók és összehasonlítási lehetőségek érhetőek el. A tényadatok mellett előrejelzések is segítik a szolgáltatók piaci versenyképességének erősítését, és hozzájárulhatnak a szálláshelyek sikeresebb működtetéséhez.
Az Európában is egyedülálló, anonim big data állomány rendszerét 2019-ben hozta létre az MTÜ. Mára az ország valamennyi szálláshelyének turizmus-statisztikai adatai egyszerre, valós időben láthatóak. A mintegy 45 ezer hazai szálláshely a bevételi és kapacitásadatokat eddig is lekérdezhette az NTAK-ban, ám most jelentősen bővült az adatok száma és köre, valamint új funkciók érhetők el az NTAK Iránytű aloldalon. A továbbiakban már az előfoglalási adatok, vendégforgalmi és a küldőpiaci információk is lekérdezhetők, sőt, az egyes szolgáltatók eredményeiket össze is vethetik más települések szálláshelyeinek teljesítményével.
„Kezdettől fogva fontosnak tartottuk, hogy az MTÜ-höz beérkező adatokból a lehető legnagyobb mértékben szolgáltassunk vissza információt az ágazati szereplők számára − akik részéről ez szintén kérés volt. Örömünkre szolgál, hogy most erre a szakmai igényre válaszolva, a meglévő adatok körét kibővítettük, új funkciókkal kiegészítettük, és a meglévő oldal tovább fejlesztésével elindíthattuk az NTAK Iránytű aloldalt. A lekérhető adatok nagymértékben segíthetik a szálláshely-szolgáltatókat az adatalapú döntéshozatalban, hozzájárulhatnak működésük optimalizálásához és fejlesztéseik racionalizálásához. Mindezek pedig jelentősen növelhetik a hazai szálláshely-szolgáltatók piaci versenyképességét”
– emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a fejlesztés kapcsán.
Az NTAK Iránytű a szálláshely-szolgáltatók részére olyan aggregált adatokat biztosít a tényadatok és az előfoglalási adatok visszamutatásán keresztül, amelyek támpontot adnak az üzleti tervezéshez, az árképzéshez, valamint a marketing és értékesítési aktivitások összeállításához. Az adatok birtokában a szolgáltatók célirányosan, stratégiai szellemben tervezhetnek, döntéseik hatása pedig nagyobb pontossággal mérhető.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >MTÜ: Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
A felszolgálási díj maximum mértékét meghatározó, valamint a borravaló adómentességét…
Tovább olvasom >Nacsa Lőrinc: turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon
Turisztikai rekordév lehet az idei Magyarországon, amihez a vallási turizmus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >