Elindult az idei #vadateszem kampány
Elindult a vadhúst népszerűsítő és forgalomélénkítő kampány kedden, a harmadszor megrendezett akció során az érdeklődők már több mint 70 étteremben és szállodában kóstolhatnak meg különleges vadételeket, de a szervezők várják további vendéglátóhelyek csatlakozását is – hangzott el a kampány keddi budapesti beharangozóján.
A sajtótájékoztatón Kovács Zoltán nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkár, a Nimród Vadászújság főszerkesztője elmondta:
a magyarországi vadhúsfogyasztás rendkívül alacsony, az elmúlt években átlagosan fejenként évi 10-15 dekagramm körül volt, pedig a vadhús az élvezeti értékét és a tápértékét, valamint az egészségre gyakorolt hatását tekintve is ajánlott húsféle.
A fogyasztás növelését kampányokkal segítik, fontos cél, hogy a 65-70 ezer magyarországi vadászon és családtagjaikon kívül a magyar fogyasztók szélesebb körben is találkozzanak a kínálattal – jelezte.
Az éttermekben megjelenő, vadhúsból készült gasztronómiai kínálat segíthet abban, hogy az érdeklődők keressék az üzletekben a vadhúst, ami ár-érték arányban megfizethető és az egyik legegészségesebb húsféle – hívta fel a figyelmet az államtitkár.
Asztalos István, az Étrend Magyar Konyhafőnökök Egyesülete elnöke ismertette:
a #vadateszem kampány kettős célt szolgál, a hazai vadhúsfogyasztás ösztönzését és a vendéglátóhelyek forgalmának fellendítését.
A program november 18-tól december 21-ig tart, a fogyasztók a www.vadateszem.hu weboldalon egy térképes kereső segítségével könnyen megtalálhatják a kampányban részt vevő éttermeket.
Az akcióhoz csatlakozhat bármelyik, a vendéglátásban aktív egység, amely vállalja, hogy a kampány időszakában legalább egy vadételt tart a kínálatában.
A csatlakozás nem jár költséggel, a térképes keresőben való díjmentes megjelenés ugyanakkor lehetőség arra, hogy új vendégeket vonzzanak be, valamint új ízeket kínáljanak meglévő vendégkörüknek
– mondta az egyesület elnöke.
Csókay Ákos, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára a sajtótájékoztatón egyebek mellett elmondta, a novemberi libanapok és a karácsony között csúcsra jár az éttermek és az üzletek forgalma, ezért fontos, hogy ebben az időszakban találkozzanak a fogyasztók a magyar vadhússal a vendéglátásban és a boltokban is.
Kapcsolódó cikkeink
Duplájára nő ősszel a vadhúsforgalom a Kifli.hu-n
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tálcán kínált trófeák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >13 ezer tonna volt a 2024/25. évi értékesített és saját felhasználásra szánt hazai vadhús mennyisége
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb forgalmi adó a SZÉP-kártya tranzakciós díja a kiskereskedelemben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AM: Magyarország nem kér a műhúsból
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MA-HAL: stabil kínálat és árak várhatók a karácsonyi halpiacon – a tógazdaságok szerepe egyre fontosabb a vízgazdálkodásban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

