Elindult az idei Coop Rally Albertirsáról
A kormány és a Földművelésügyi Minisztérium célkitűzése, hogy a magyar családok asztalára minden nap kiváló minőségű, egészséges élelmiszerek kerüljenek – mondta a szaktárca agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára csütörtökön az MTI-nek Albertirsán, a Coop Rally első állomásán.
Feldman Zsolt kijelentette, a Coop csoport törekvései és célkitűzései egybeesnek az FM és a kormány céljaival, ezért is támogatja a minisztérium évek óta a Coop Rallyt. A 2014 végéig tartó uniós pénzügyi ciklusban az élelmiszeripart mostohagyerekként kezelték, ám ezt követően a 90 000 dolgozót foglalkoztató iparág – a második legnagyobb feldolgozóipari ágazat – fejlesztéséről határozott a kormány. Ennek érdekében mintegy 300 milliárd forintos forrást is biztosított a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programból (GINOP), valamint a vidékfejlesztési program forrásaiból. Ezt a pénzt a mikro-, kis- és közepes vállalkozások fejlesztésére lehet felhasználni pályázati úton az élelmiszeriparban.
A nagyvállalatok, amelyek szintén fontos szereplői az ágazatnak, nemzeti forrásból kaphatnak pénzt a fejlesztésekre. Így a folyamatos fejlesztéssel elérhető az a célkitűzés, hogy a magyar üzletek polcai belföldi előállítású árukkal teljenek meg, és döntő többségben a jó minőségű magyar élelmiszeripari termékek kínálatából választhassanak a vásárlók.
A Coop Rally első állomásán, Albertirsán Losó Adrienn, a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatója az MTI-nek elmondta: a vállalkozásnál átlagosan 215-en dolgoznak, de a feldolgozási szezonban akár 300-350 főre is szükség van. A cég árbevétele a múlt évben 3,5 milliárd forint volt, 3 százalékkal több, mint 2015-ben. A vállalat az idei évben is növekedést tervez – mondta a Mirelite Mirsa Zrt. igazgatója.
A cég az elmúlt években mintegy 1,5 milliárd forintot fordított különböző technológiai fejlesztésekre. Ennek keretében vásárolt egy új telephelyet is Cegléden. A vállalat 40 000 tonna gyártó kapacitással rendelkezik, amelyet nem mindig tud kihasználni, azaz van tere a fejlődésnek. A gyártás nagy részét a zöldségelőállítás teszi ki – például csemege kukorica, zöldborsó – a tésztás és a gyümölcsös termékek pedig azonos arányt képviselnek – mondta Losó Adrienn. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Élelmiszerpazarlás-csökkentő platformot indít a Too Good To Go
A Too Good To Go új, mesterséges intelligenciával támogatott platformot…
Tovább olvasom >ISM 2025: A snack- és édesipar globális találkozóhelye
Idén február 2 és 5 között újfent Kölnben adtak találkozót…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >