Elindult az almafogyasztást népszerűsítő kampány
Ismét elindította az alma fogyasztását ösztönző kampányt az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC), az ötödik éve megrendezett akcióval a jó minőségű, egészséges magyar gyümölcsre hívják fel a figyelmet.
A gazdák a járványhelyzetben is bebizonyították, hogy el tudják látni az országot élelemmel, ezért fontos, hogy a vásárlók a zamatos hazai gyümölcsöt válasszák, amivel a magyar termelők boldogulását és a gazdasági növekedést is támogatják – mondta Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a kampány sajtótájékoztatóján csütörtökön, a Budafoki Szomszédok Piaca előtt.
Ebben az évben az időjárás nem kedvezett a mezőgazdasági termelésnek, 300-350 ezer tonnás almatermésre számítanak. Ennek egyharmada étkezési alma, ami elég ahhoz, hogy a gyümölcs folyamatosan jelen legyen a piacokon – hangsúlyozta a helyettes államtitkár.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, hogy az „Alma, a természet oltalma” szlogent viselő kampány keretében egyebek mellett köztéri rendezvényeken, vásárokon, piacokon kóstoltatnak magyar almát, valamint hirdetésekkel, cikkekkel hívják fel a vásárlók figyelmét az almafogyasztás fontosságára. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Elfogyott a tavalyi alma – kilőhetnek az árak az új szezonban
Lengyelországban gyakorlatilag kiürültek a hűtőházak: az élénk belföldi és külpiaci…
Tovább olvasom >Miért olcsóbb az alma Lengyelországban? – Árak, áfa és agrárstratégia a háttérben
Lengyel mintagazdaság és tudatos adópolitika áll a magyar vásárlók számára…
Tovább olvasom >Almatermés és árak: további hiány és drágulás várható a szezonban
A FruitVeb előrejelzése szerint a 2024-es almatermés jelentősen csökkenhet Magyarországon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben
Országszerte ezer vízügyi szakember dolgozik az aszály elleni küzdelemben és…
Tovább olvasom >Hazánk újra mentes a magas patogenitású madárinfluenzától
Magyarország ismét madárinfluenzától mentesnek minősül az Állategészségügyi Világszervezet (WOAH) előírásai…
Tovább olvasom >Közép-Európa a non-food diszkontok célkeresztjében
Az Action, a Woolworth és a Tedi Közép- és Délkelet-Európában…
Tovább olvasom >