Elindult a Soil-X-Change projekt
Magyar konzorciumi vezetéssel (Innomine) 9 ország részvételével megkezdődött a Soil-X-Change projekt. A 2024. január 23–24-én Budapesten megtartott „kick-off” projektindító találkozón a 13 konzorciumi tag egyeztetett a három évig tartó CSA (Coordination and Support Action) típusú projekt feladatairól.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/01/Soilxchange_kep2-1024x574-1-300x168.jpg)
(Fotó: AKI PÁIR)
A projekt célja egy olyan tematikus hálózat létrehozása, ahol összegyűjtik és megosztják a régióra jellemző talajegészséget javító és közvetlenül alkalmazható jó gyakorlatokat, és ezt tovább bővítik a konzorciumon kívüli operatív csoportok eredményeivel. Az AKI legfőbb feladata az lesz, hogy az összegyűjtött tudást üzemi bemutatókon keresztül juttassa el a gazdálkodókhoz, szaktanácsadókhoz és további agrárgazdasági szereplőkhez. Az Intézeten belül Király Gábor projektvezetőként irányítja majd a feladatokat. A konzorciumban a harmadik magyar partner a Discovery Center, aki több, sikeres hazai talajkutatási témájú EIP (European Innovation Partnership) operatív csoport vezetője.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >