Elindult a P&G és a Penny iskolazöldítő programja
A tavalyi sikeres iskolazöldítő programja után a P&G idén a Penny Market üzletlánccal fogott össze, hogy programjával 4 magyarországi iskolának adjon lehetőséget a zöldülésre. Az október 10-étől 4 héten át tartó kampány első 3 helyezettje és vigaszdíjasa összesen 4 millió forint támogatást kap, amelyet az iskola zöldítésére, környezetbarátabbá tételére fordíthatnak.
A környezeti nevelést és zöld gondolkodást nem lehet elég korán kezdeni, hiszen az öko szemléletmód kulcsfontosságú a gyerekek számára, hogy tudatos és környezetbarát felnőttekké váljanak. A gyermekkorban a legkönnyebb tartósan rögzült értékrendet kialakítani, ezért az általános iskolák zöld nevelésének kiemelten fontos szerepe van. A téma iránti hosszú távú elkötelezettségének jeléül a Procter&Gamble tavalyi iskolazöldítő programját idén is megismétli, ezúttal a Penny Market üzletlánccal közösen.
A Procter&Gamble és a Penny első közös zöld kampánya során a 3 fődíjas és 1 vigaszdíjas iskola 1-1 millió forint vissza nem térítendő támogatást kap, amelyet környezettudatosabb, zöldebb beltéri és/vagy kültéri környezet kialakításához (udvar felújítás, faültetés, zöld növényzetű terek kialakítása, szelektív hulladékgyűjtők elhelyezése, fa- vagy öko játékok beszerzése, illetve egyéb környezetvédelemmel összhangban lévő beruházás) használhatnak fel. A négy héten át tartó program során a szavazók között napi 1 öko bevásárlótáska és Penny vásárlási utalvány kerül kisorsolásra, amellyel a vállalatoknak az a célja, hogy vásárlóikat is érzékenyítsék a környezettudatos vásárlás iránt, és felhívják a figyelmet arra, hogy már egészen kis dolgokkal – mint a nejlonszatyrok helyetti ökotáska használata – is tehetünk a környezetünkért.
„A P&G elkötelezett a fiatal generáció támogatásában, különösen a környezettudatosság növelésében és a zöld gondolkodásmód elsajátításában. – mondta Krubl Yvette, a vállalat kommunikációs vezetője. – Vállalatunk számos programja a fenntarthatóságon alapul, többek között mindkét magyarországi gyárunk hulladékmentes gyártással üzemel, belső munkatársi érzékenyítő programot indítottunk a környezettudatosság terjesztésére, de minden egyes működési folyamat elindulásánál nagyon jelentős tényező számunkra a fenntarthatóság. A zöld gondolkodást már kisiskolás korban el kell kezdeni, így bízunk benne, hogy iskolazöldítő programunkkal sok száz diák és tanárjaik életére lehetünk majd hatással.”
A program mellé állt Varga Izabella színésznő, kétgyermekes édesanya, aki rendkívül fontosnak tartja a lányainak környezettudatos nevelését, és a legtöbb szülőhöz hasonlóan mindent megtesz azért, hogy gyermekei a lehető legegészségesebb környezetben töltsék mindennapjaikat és felelősséget érezzenek a zöld környezet védelméért.
„A férjemmel pörgős városi életet éltünk a lányok születéséig, majd miattuk költöztünk vidékre, kertes házba. – mondta el a művésznő. – A jövőjük most dől el! Egyszerűnek tűnik a feladat: a környezet szempontjából előnyös döntéseket kell hoznunk… De hogy ez mit jelent a gyakorlatban? Nekünk, szülőknek hatalmas a felelősségünk: jó példával kell elöl járnunk! 10 évvel ezelőtt egy olyan játszódélután-programmal jártam az országot, amelyben fontos szerepet kapott a szelektív hulladékgyűjtés. A gyerekek, köztük a sajátjaim is, egyszerűen imádták! Több zsáknyi „kincset” rejtettünk el az aktuális helyszínen, és a különböző színű pólókban lévő játékmesterekhez kellett leszállítani őket. A nap végére mindenki megtanulta, hogy a papír tárgyakat a kék, a műanyagokat a sárga, az átlátszó üvegeket a fehér, a színeseket a zöld, a fémeket pedig a szürke színű kukákba kell majd dobni. Ma már a zöld-létre való nevelés oroszlánrészét az iskolák vállalják, szerepük ebben felbecsülhetetlen érték. Nagyon fontosnak tartom azonban, hogy az iskolai nevelésen túl a nagyvállalatok is kivegyék a részüket a felelősségtudatos gondolkodás támogatásából, ezért is állok szívesen egy ilyen kezdeményezés mellé, mint a P&G és a Penny mostani iskolazöldítő programja.”
Az iskolákra október 10. és november 20. között bárki szavazhat a www.zoldebbiskola.hu weboldalon. A regisztrációhoz a Penny üzletek bármelyikében vásárolt két darab P&G termék megvásárlását igazoló blokk feltöltése szükséges. A programban a magyarországi Penny Market üzletekben vásárolt összes Procter&Gamble termék részt vesz (Pampers, Ariel, Lenor, Jar, Mr Proper, Always, Old Spice, Gillette, Oral B, Blend-a-Med, Head&Shoulders, Pantene, Ambi Pur márkájú termékek).
A Zöldebb Iskola program menete a következő: október 10. és november 7. között vásároljon egyszerre legalább két P&G terméket az ország bármelyik Penny üzletében, és töltse fel a blokkot a www.zoldebbiskola.hu weboldalon. A szavazatokat november 20-ig lehet leadni az ország bármelyik, állami fenntartású általános iskolájára az értékes zöld nyereményekért. Az első három legtöbb szavazatot kapott iskola 1-1 millió forint adományt nyer, valamint további 1 millió forintot kap az a vigaszdíjas intézmény, amelyet a legalább 50 szavazatot elért iskolák közül sorsolnak ki.
Kapcsolódó cikkeink
Szájápolás felsőfokon
A szájápolás jelentősége folyamatosan nő, ahogy a fogyasztók egyre nagyobb…
Tovább olvasom >A Procter&Gamble különleges partnerséget jelentett be a Magyar Paralimpiai Bizottsággal és Hajmási Éva paralimpikonnal
A P&G nemzetközi szinten 12. éve kiemelt támogatója az olimpiai…
Tovább olvasom >Mosogatás: öko módra kapcsolva
Az utóbbi években a fokozódó környezettudatosság és a technológiai innovációk hatására…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Már csak két hét: idén is több ezer Mikulás fut Budapest belvárosában
Elkezdődött a Mikulásfutások szezonja, a világ nagyvárosai, például Tokió, Liverpool,…
Tovább olvasom >K&H innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
A K&H innovációs index 2024 második félévi eredményei a hazai…
Tovább olvasom >