Elindult a NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulák visszagyűjtése a MediaMarktban
Idén márciusban új kapszulavisszagyűjtési- és újrahasznosítási rendszert indít a Nestlé a NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulákra, így a cég fogyasztóival együttműködve újabb jelentős lépést tehet a körforgásos gazdaság megvalósításának irányába. A kávérajongók egyelőre öt kijelölt MediaMarkt áruházban adhatják le használt kapszuláikat, de a cég folyamatosan bővíti a gyűjtőpontok listáját.
A Nestlé célja, hogy semmilyen csomagolóanyaga ne végezze hulladéklerakóban és valamennyi csomagolását körforgásban tartsa. Az új program része a Nestlé globális vállalásának, amelynek értelmében 2025-ig minden csomagolóanyagát újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá alakítja és csomagolásaiban egyharmadával csökkenti az újonnan gyártott műanyagok felhasználását. A csomagolóanyagok fejlesztése mellett minden piacon prioritás az újrahasznosítási, visszagyűjtési infrastruktúra támogatása is, hiszen megfelelő visszagyűjtés, válogatás és újrahasznosítási kapacitások nélkül nem, vagy csak egészen kis mennyiségben oldható meg a csomagolóanyagok újrahasznosítása. A cégcsoporthoz tartozó Nespresso alumíniumkapszulákat 2012 óta gyűjtik vissza és dolgozzák fel Magyarországon. A Nestlé globális vállalásának részeként idén márciustól a NESCAFÉ Dolce Gusto kávékapszulák is visszagyűjthetőek lesznek és újrafeldolgozásra kerülnek. Ezzel párhuzamosan a Nestlé folyamatosan dolgozik azon, hogy a kapszulák könnyebbek legyenek és gyártásukhoz kevesebb műanyagot használjanak, de vizsgálják a megújuló forrásokból származó és nem műanyag alapú anyagok alkalmazásának lehetőségét is.
„A kávékapszulák visszagyűjtésének és újrahasznosításának biztosítása egy jelentős lépés a körforgásos rendszer megvalósulása felé vezető úton. Ezzel a fejlesztéssel vásárlóinkat is szeretnénk támogatni a környezettudatos döntések meghozatalában” – mondta Hőgyész Anna, a Nestlé Hungária fenntarthatósági menedzsere.
A használt NESCAFÉ Dolce Gusto kapszulákat a kijelölt gyűjtőpontokon külön erre a célra gyártott, újrahasznosítható gyűjtőzsákban lehet leadni.* A zsákokon feltüntetett részletes instrukciót követve erre egyelőre öt áruházban van lehetőség**. A kapszulák innen egy hazai feldolgozóüzembe kerülnek, majd a ledarált, újrahasznosított műanyagból szezonális műanyag termékek készülnek – kertészeti eszközök, rekeszek, tárolók – a kávé pedig komposztként hasznosul újra. A Nestlé az újrahasznosított műanyagból készült gyűjtőzsákokat a visszaváltás helyszínén vagy online vásárlás alkalmával ingyenesen biztosítja a fogyasztók részére. A Nestlé Hungária a közeljövőben bővíteni fogja a gyűjtőpontok listáját, hogy a lehető legtöbb fogyasztója számára biztosítson hozzáférést a kapszula-újrahasznosítási infrastruktúrához.
„A MediaMarkt mindig is kiemelt figyelmet fordított a saját hulladékgazdálkodási folyamataira, emellett kifejezetten célunk, hogy vásárlóinkat minél szélesebb körben tudjuk támogatni a környezettudatos gondolkodásban. A használt elektronikai hulladékok visszagyűjtése már régóta elérhető áruhazáinkban, és nagyon boldogak vagyunk, hogy a Nestlével közösen telepített használt kávékapszula-gyűjtőpontok segítségével, a vásárlóinkkal karöltve újabb lépést tehetünk egy olyan jövő felé, ahol kevesebb hulladékkal terheljük a környezetünket” – mondta el Pöhacker Gábor, a MediaMarkt marketingvezetője.
*A kapszulák a hazai lakossági szelektív gyűjtési rendszer keretein belül egyelőre nem gyűjthetőek és nem újrahasznosíthatóak, ezért csak a kijelölt gyűjtőpontokon és a megadott módon tudják őket a fogyasztók leadni.
**MediaMarkt Székesfehérvár, MediaMarkt Budaörs, MediaMarkt Pólus, MediaMarkt StopShop, MediaMarkt Pesti út
Kapcsolódó cikkeink
Ideiglenesen leállítja argentin tejüzemében a termelést a Nestlé
Márciusban egy hónapra felfüggeszti a termelést az argentin Córdoba régióban…
Tovább olvasom >Mennyit ér az énidő? – Ez motiválja a magyar vásárlókat
Az önmagunkra fordított idő és figyelem egyre nagyobb jelentőséggel bír…
Tovább olvasom >A JD.com ismét a MediaMarkt tulajdonosának felvásárlását tervezi
Újra napirendre került a német Ceconomy felvásárlása, amely a Magyarországon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >Valentin-napra is jó program lehet piros fényben játszani
A február sokak számára az év egyik leglehangolóbb hónapja. A…
Tovább olvasom >Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >