Elindult a mézfogyasztást ösztönző kampány
Elindult a mézfogyasztást népszerűsítő idei kampány, amelynek középpontjában a hársméz áll.
A kampányt beharangozó keddi budapesti sajtótájékoztatón az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta: a kiváló minőségű hazai mézből mintegy 10 ezer tonna fogy el Magyarországon.
Feldman Zsolt felidézte: az Európában megtermelt méz az európai fogyasztás mintegy 60 százalékára elegendő, korábban ez a hiány jó hátszelet adott a magyar méztermelésnek. Az elmúlt években ugyanakkor megerősödtek az Európai Unión kívülről érkező olcsó mézek, mézhamisítványok, amelyek jelentős károkat okoznak a minőségi mézet előállító magyar méhészeti ágazatnak
– emelte ki.
Az államtitkár szerint különösen fontos a magyar méz fogyasztásának növelése, ezt támogatja a most induló kampány is.
Felhívta a figyelmet arra, hogy nagyon sok múlik a fogyasztókon, azon, hogy közvetlenül termelői mézet vásárolnak, illetve az élelmiszerüzletekben a 100 százalékban hazai termelésből származó mézet választják.
A fogyasztók tudnak a legtöbbet tenni egyrészt a saját egészségükért, másrészt a magyar méhészetért és annak jövőjéért – fogalmazott.
Feldman Zsolt kiemelte, hogy kormányzat a saját eszközeivel tesz lépéseket. Felidézte egyebek mellett, hogy évekig tartott, de elérték, hogy egyértelmű legyen a különböző országokból származó mézkeverékek jelölése az Európai Unióban.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: 2018 óta szerveznek mézfogyasztást ösztönző kampányokat. Jelezte, hogy a 10 ezer tonna hazai fogyasztásból mintegy 6 ezer direkt termelői értékesítés során fogy el. A november-decemberi időszakban a hársméz előnyeit népszerűsítik, ami közvetlenül a termelőktől vásárolható, a kereskedelmi láncoknál nincs.
Az Agrármarketing Centrum a kampány során szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a termelői mézek különböző ízvilággal és egészségre gyakorolt hatással rendelkeznek, így érdemes a különlegesebb fajtákat is megismerni – mutatott rá az ügyvezető.
Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) elnöke ismertette: az idei kampánnyal főként a hársmézre fókuszálnak, ez Magyarországon a fajtamézek között az egyetlen olyan, amely őshonos növényről, az ezüstlevelű hársfáról származik.
Az Agrármarketing Centrum tájékoztatása szerint 2024-ben Magyarországon 20 ezer méhész foglalkozik méztermeléssel, a méhcsaládok száma 1,2 millió. A méhsűrűség négyzetkilométerenként 13 méhcsalád Magyarországon, ez a legmagasabb a világon. A megtermelt méz mennyisége évente 25 ezer tonna, Magyarországon évente 10 ezer tonna fogy el.
Kapcsolódó cikkeink
Az Élelmiszermentő Központ adventi jótékonysági akciója
Az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. (ÉMK) az Agrárminisztérium támogatásával az…
Tovább olvasom >Nagy István: a rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett lépés
A rendszeres mézfogyasztás az élhetőbb jövőért tett fontos lépés –…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >