Elindult a Facebook Shops: az új funkció a kisvállalkozásokat segíti az online értékesítésben
Már a Facebook indulásának első éveiben is sokan használták a közösségi oldalt apróhirdetésre: a felhasználók egyszerűen feltöltötték mondjuk egy kerékpár fotóját, a képaláírásban pedig feltüntették, hogy a jármű eladó. Később, a Marketplace funkció megjelenésével már külön felület szolgált az adásvételre, és egyre több márka használja az Instagramban rejlő lehetőségeket is. Végső soron azonban az emberek azok, akik a Facebook alkalmazásait használva létrehozták a közösségi kereskedelmet.
A koronavírus által okozott rendkívüli helyzetben világszerte számos kisvállalat a fennmaradásáért küzd, sokan közülük pedig most váltanak át online kereskedelemre. Annak érdekében, hogy a Facebook segíthesse mindennapi munkájukat, elindítja Facebook Shops nevű új szolgáltatását.
A Facebook Shops használatával a vállalkozások egyszerűen hozhatnak létre olyan online boltot, amelyet mind a Facebookról, mind pedig az Instagramról elérhetnek a felhasználók. A facebookos üzlet létrehozása a vállalkozás méretétől függetlenül ingyenes, és egyáltalán nem bonyolult: a vállalkozásoknak meg kell adniuk, milyen típusú termékeket szeretnének árusítani, be kell állítaniuk a színeket, fel kell tölteniük egy borítóképet, és már ki is tudják szolgálni az internetes vásárlókat.
Maguk a vásárlók a Facebook shopokhoz a vállalkozások oldalain, illetve Instagram profiljukon keresztül férhetnek hozzá, de hirdetésekben és Insta Story-kban is találkozhatnak vele, ahonnan közvetlenül módjuk van az adott bolt teljes kínálatát átböngészni, vagy későbbre elmenteni egy-egy érdekes terméket anélkül, hogy ehhez el kellene hagyni a Facebookot vagy az Instagramot (az utóbbihoz a vállalkozásnak aktiválnia kell az egyelőre csak az USA-ban elérhető Checkoutot is).
A hagyományos üzletekben az eladóhoz fordulhatunk segítségér, de a Facebook Shopban is lehetőség van a kapcsolattartásra: a vásárlók WhatsAppon, Messengeren, vagy Instagram Direct üzenetben küldhetnek kérdéseket, kérhetnek segítséget, vagy követhetik nyomon a termékük kiszállításának állapotát. A későbbiekben lehetséges lesz közvetlenül a WhatsApp vagy Messenger appokban, illetve az Instagram Direct üzenetben vásárolni. A Facebook Shops bevezetése a mai napon kezdődik meg fokozatosan: az új funkció széles körben a következő hónapok során lesz elérhető.
Jelenleg tesztelés alatt áll a Facebookra és Instagramra várható “live shopping” funkció, amely lehetővé teszi majd azt is, hogy az élő videókban bemutatott termékeket a nézők közvetlenül az appokból meg is rendeljék. A kereskedőknek és tartalomgyártóknak az élő adás megkezdése előtt lehetőségük lesz a Facebook Shopjukban lévő termékkel felcímkézniük a videót, így a lejátszás alatt termék a videó alatt látható marad, és elég lesz rábökni a vásárláshoz.
Ugyancsak tesztelési fázisban vannak jelenleg a Facebook Shops hűségprogramja, amely lehetővé teszi majd aa Facebook-fiókhoz rendelt kedvezménypontok gyűjtését, nyomon követését és beváltását kisvállalatok számára is.
Kapcsolódó cikkeink
Járványok előrejelzése érdekében vizsgálják az UHT tejeket pécsi virológusok
Az állatról emberre terjedő járványok előrejelzése érdekében indított ultrahőkezelt tejek…
Tovább olvasom >Madárinfluenza árnyékában: korlátozások és kihívások között a magyar baromfiágazat
A 2020-ban Magyarországon felbukkant madárinfluenza járvány máig jelentős hatással van…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >