Elindult a dinnye fogyasztásösztönző kampány
A szokásosnál korábban, már június végén megjelent a hazai dinnye a boltokban és a piacokon, és várhatóan egészen szeptember közepéig elérhető lesz a sokak által kedvelt nyári gyümölcs. A meleg hónapokban elsősorban víztartalma miatt kedvelt ízletes csemege népszerűsítésére országos kóstoltató kampányt szervez az Agrármarketing Centrum.
A szezonálisan elérhető gyümölcsöket népszerűsíti idén nyáron az Agrármarketing Centrum, ennek egyik legnépszerűbb terméke a sárga- és görögdinnye.
Nincs nyár magyar dinnye nélkül, legyen a szezon legnépszerűbb idénygyümölcse idén is – fogalmazott Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára. – A piachoz sikeresen alkalmazkodó termelők, a szemléletváltást segítő szakmai szervezetek, folyamatos kormányzati támogatás és következetes marketingmunka kell ahhoz, hogy a fogyasztók számára jó minőségben, megfelelő mennyiségben legyen elérhető a dinnye. A mezőgazdaság számára egyik oldalon oly sok gondot okozó mind forróbb hazai nyarak és a szerencsére mind tudatosabb, egészségesebb élelmiszerfogyasztási trendek a piaci oldalról erősítik a hazai termelők értékesítési lehetőségeit. A termőterület is folyamatosan bővül, 2024-ben 3.665 hektáron folyik a termelés, mely a tavalyi 2.821 hektáros területhez képest 30%-os növekedést jelent – tette hozzá.
Az Agrármarketing Centrum több mint egy évtizede, évről-évre szervez kóstoltató kampányt a sokak által kedvelt nyári gyümölcs promótálására. A Társaság ügyvezetője, Ondré Péter beszédében kiemelte: a dinnyefogyasztási szokások sokat változtak az elmúlt években, hiszen egyre népszerűbbek a kisméretű, sárgabélű vagy mag nélküli változatok. A szakember hozzátette: az Agrármarketing Centrum a kampány során hat helyszínen, többek között a Balaton-parton, illetve közösségi tereken biztosít lehetőséget arra, hogy megkóstolják az ízletes gyümölcsöt, valamint 2024. augusztus 1-8. között nyereményjátékot is hirdetnek. A felhívást a Társaság TikTok oldalán találhatják meg a játékos kedvű érdeklődők.
Az idei idénygyümölcs szezonra a hektikusság jellemző, hiszen az éghajlatváltozás gyakorlatilag minden ágazatban érezteti a hatását. Ezt már Apáti Ferenc, a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke mondta el a sajtótájékoztatón. Hozzátette: ma már a gazdáknak számos olyan eszközt be kell vetni az időjárás viszontagságai ellen, amelyekre korábban nem volt szükség, hiszen a megfelelő termésmennyiség elengedhetetlen fagy- és jégvédelem, valamint kielégítő öntözés nélkül.
Göcző Mátyás, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke azt az örvendetes tendenciát osztotta meg a hallgatósággal, hogy 2010 óta 4,5 kilogrammal nőtt az átlagos dinnyefogyasztás a tudatosabb és egészségesebb étrendnek és életmódnak köszönhetően. Így ma már Magyarországon átlagosan 13 kg/fő az éves dinnyefogyasztás mennyisége. A szakember hozzátette, hogy a kereslet alakulásában nagy szerepe van az időjárásnak: melegebb nyarakon több, hűvösebbeken kevesebb fogy. A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, egyre erősebb a kereslet a kisebb, 4- 6 kilós, valamint a magszegény görögdinnyék iránt. Keresettek a sötét csíkos, 4-8 kilós dinnyék is, amelyek nagy része az áruházláncokban talál gazdára.
Kóstoltatás és nyereményjáték
Az Agrármarketing Centrum augusztus 13-ig összesen hat helyszínen (Gárdonyi strand, Diási Játékstrand – Gyenesdiás, Erzsébet tábor – Zánka, Sport 11 Újbuda, Tisza-tavi Ökocentrum, Erzsébet tábor – Fonyódliget) kóstoltat görög- és sárgadinnyét. A pontos időpontok és helyszínek megtalálhatóak az Agrármarketing Centrum honlapján és facebook oldalán. Ezen kívül a Társaság nyereményjátok is hirdet saját TikTok csatornáján, 2024. augugsztus 1-8 között. Ennek során, a játékfelhívást tartalmazó poszt alatti kommentben a résztvevőknek egy két soros rímet kell írni, amiben a dinnye szó szerepel. A versengés eredményhirdetése augusztus 9-én lesz, a fődíj egy értékes gyümölcsprés, két további játékos pedig AMC ajándékcsomagot nyer.
Kapcsolódó cikkeink
A NAK kiemelt feladatának tekinti a kiskultúrás növénytermesztés támogatását
A hazai kiskultúrás növénytermesztés sikerében kiemelt szerepe van a hatóságokkal…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >