Elindult a 7. Art is Business Díj pályázati időszaka
2025-ben hetedik alkalommal pályázhatnak az értékalapú együttműködésekben érdekelt kulturális és vállalati szereplők az Art is Business Díj különböző kategóriáiban. Az Európában is egyedülálló díjat 2019 óta olyan magánszemélyek, üzleti és művészeti szereplők érdemelték ki, mint a B.Braun Magyarország, Mastercard, BMW Magyarország, Egis Magyarország, KPMG Hungary, Magyar Telekom, Intelligent Power Solutions, Vylyan Pincészet, Veolia Magyarország, a Káli Art Inn, a Duda Éva Társulat, a MeseTerek, Jamniczky Tímea, Gazsi Zoltán, Horgas Eszter, Dinyés Dániel, Sófi József, Rényi Andrea, Polgár András, dr. Vasas Norbert, Gergye Krisztián, Kósi Gábor és Kósiné Mihálkovics Edit.
A hat kategória független zsűrije hazai kulturális intézmények kommunikációs vezetőiből, vállalati döntéshozókból és mecénásokból áll össze. 2025-től az építőipari szereplők számára létrehozott ArkForum kategóriával bővül a díj. A pályázatokat szeptember 15-ig várják a szervezők.
Az Art is Business értékteremtő és -megóvó platformként kínál lehetőséget a művészeti és az üzleti világ szereplőinek találkozására és együttműködésére. Tevékenységének egyik sarokköve az Art is Business Díj. Az évente meghirdetett elismeréssel minden alkalommal az adott év kiemelkedő cégeit, magánembereit és művészeti szereplőit díjazzák.
Kategóriák
Vállalati kategória
Azoknak a vállalatoknak a pályázatait várják, akik több mint két éve, azaz hosszú távon és különböző érték és -érdekalapon működnek együtt kulturális és művészeti szereplőkkel.
Vállalati projekt kategória
Ebben a kategóriában olyan vállalati projekteket díjaznak, amelyek kimondottan művészeti együttműködéseket céloztak meg. Pályázni lehet HR-, marketingkommunikációs vagy akár rendezvényszervezési irányból is. Nemcsak támogatás és szponzoráció irányú együttműködések jelentkezhetnek, hanem szolgáltatás jellegű, tudatosan felépített és művészeti szereplőkkel megvalósuló projektek is.
Fenntartható művészeti kezdeményezés kategória
Olyan művészeti projektek vagy közösségek jelentkezését várják, akik az év során az állami vagy önkormányzati támogatások mellett – vagy épp azok nélkül – más bevételi forrásból tudtak gazdaságosan működni. A díj mellett az Art is Business médium a nyertes számára 1,5 millió forint értékű médiaegyüttműködést ajánl fel 2026-ra.
Mecénás kategória
2025-ben az Art is Business ajánlások útján 30 mecénást mutat be a Mecenatúra magyarországi története című könyvében. A felsorolt személyek közül fogja a zsűri kiválasztani az idei nyertest.
Felelős vállalati vezető kategória
Az üzleti szféra döntéshozói között egyre többen hisznek az értékalapú együttműködésekben, amelyek kifejezetten művészeti együttműködéseket is jelenthetnek. Az Art is Business szerkesztősége évente terjeszti elő a zsűrinek azokat a topvezetőket, akikről tudják, hogy példamutató módon képviselik a kultúra jelenlétét a saját vállalatukban.
ArkForum kategória
Az Art is Business 2025-ben indította útjára az építőipari szereplők számára szervezett ArkForum közösségét. A kezdeményezés hazai és nemzetközi szereplők példáin keresztül igyekszik minőségi és stratégiai segítséget nyújtani építészek, fejlesztők, ingatlantanácsadók, beruházók, üzemeltetők, bérlők, művészek, művészeti tanácsadók és kulturális intézmények számára, hogyan érdemes a művészethez kapcsolódni. A díjra olyan építészirodák jelentkezését várják, akik az elmúlt 2 évben olyan magán vagy üzleti projekteket valósítottak meg, amelyek közvetve vagy közvetlenül művészeti elemeket tartalmaztak.
A díj zsűrije 2025-ben:
- Liptay Gabriella, a KPMG Magyarország marketing- és kommunikációs vezetője
- Oláh Ágnes, a Veolia Energia Magyarország marketingigazgatója
- Kósi Gábor és Kósiné Mihálkovics Edit mecénások
- Jamniczky Tímea, a JCDecaux Magyarország vezérigazgatója
- Bíró Árpád, az Örkény Színház marketing- és kommunikációs vezetője
- Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője
- Juhász Dóra, a MOME brand- és kommunikációs igazgatója
- Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője
- Jávor Zsófia, a MÜPA PR- és kommunikációs tartalomfejlesztési vezetője
- Misetics Mátyás, a MITTE Communications kreatív igazgatója
A díjazottakat december közepén a Nemzeti Táncszínházban ünnepélyes keretek között ünnepli meg az Art is Business közössége.
Pályázati részletek ITT olvashatók.
Kapcsolódó cikkeink
Meghosszabbítják a 15 millió forintos összdíjazású KKV-nak meghirdetett pályázat határidejét
A Generali Csoport immár ötödik alkalommal hirdette meg a kis- és középvállalkozások…
Tovább olvasom >Képzési program májustól
A MCI sikeresen pályázott a GINOP_PLUSZ-3.2.3 felhívásra, így a következő három évben…
Tovább olvasom >„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Júniusban nem változott a GKI konjunktúra indexe, de tovább csökkent a cégek inflációs várakozása
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >