Elindította budapesti áruszállító járatát az Air Bridge Cargo
Elindította budapesti áruszállító járatát az orosz Air Bridge Cargo Airlines kedden, a cég gépei hetente kétszer járnak majd Moszkva és Liege között Budapest érintésével.
MTI Fotó: Kovács Tamás
Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az új járat landolása előtt tartott ünnepségen elmondta, a repülőtéren az idén az első öt hónapban, az előző évihez viszonyítva, 14 százalékkal nőtt a kezelt áru mennyisége, és az év végéig is kétszámjegyű növekedést várnak, számítások szerint a kezelt áru mennyisége elérheti a 140 ezer tonnát.
Hozzátette: ehhez az eredményhez hozzájárultak a LOT, illetve az American Airlines transzatlanti járatai is.
Aláhúzta, e pozitív eredmények is indokolják a BUD2020 repülőtér-fejlesztés részeként jövőre elinduló CargoCity logisztikai központ létrehozását, amely az 50 milliárd forintos program költségvetésének mintegy 40 százalékából épülhet fel.
Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára az eseményen üdvözölte a járat megnyitását, és hangsúlyozta, hogy a logisztika, a közlekedés és a szállítmányozás a magyar gazdaság azon ágazatai közé tartozik, amelyek az ország földrajzi elhelyezkedése miatt lettek sikeresek.
Az Air Bridge Cargót a Volga-Dnepr Group leányvállalatként alapították 2004-ben, flottája 17 Boineg 747-es áruszállító gépből áll. Járathálózatuk Észak-Amerikára, Európára és Ázsiára terjed ki. A társaság nemcsak menetrend szerinti, hanem charter áruszállító járatokat is üzemeltet, a cég által közöltek szerint az elmúlt években folyamatosan kétszámjegyű bővülést mértek a szállított áru mennyiségében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egy kutatás szerint érdemes Budapestre többször visszatérni
Kutatást készített a Danubius Hotels a budapesti szállodáikba látogató külföldi…
Tovább olvasom >Áruszállítás és luxus üzleti utak, személyre szabva
A Tonic Cargo Kft. 2007 óta kínál személyre szabott logisztikai…
Tovább olvasom >Túlturizmus vár Budapestre, miközben stagnál a vidéki vendégek száma
Júliusban tovább csökkent a belföldi vendégek száma és az általuk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >