Elindította a Traubisoda gyártását a Márka Üdítőgyártó Kft.
Megkezdte a Traubisoda gyártását a Márka Üdítőgyártó Kft., ezzel a ’70-es és ’80-as évek ikonikus brandje visszatér a hazai üdítőitalpiacra. A Traubisoda gyártósorának a Márka felsőlajosi üzemében történő beindítása alkalmából megrendezett ünnepi rendezvényen Pécskövi Tibor, a Márka Üdítőgyártó tulajdonos-ügyvezetője kiemelte: társaságuk alapvető stratégiáját jelenti, hogy minél több magyar brandet integráljanak cégükbe, így nagy céljuk volt, hogy a Márka és a Gyöngy után egy újabb tradicionális magyar üdítőital-brandet vezessenek vissza a piacra.
A 100 százalékban magyar tulajdonú, családi vállalkozásként működő Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején kötött hosszútávú megállapodást a ’70-es és ’80-as évek meghatározó szénsavas üdítőitala, a szőlőízű Traubisoda gyártásának és forgalmazásának jogaira. A megállapodás ünnepélyes aláírására kedden Felsőlajoson, a Márka Üdítőgyártó Kft. üzemében került sor: az egyik legrégebbi magyar üdítőitalt, a Márkát 2007-ben a hazai piacra visszavezető és mostantól egy másik ikonikus magyar brandet, a Traubisodát is gyártó Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője, Pécskövi Tibor és a Traubisoda védjegytulajdonosa, Deres Szabolcs látta el kézjegyével a megállapodást. A megállapodás aláírása után pedig ünnepélyesen elindították a Traubisoda gyártósorát is.

Pécskövi Tibor
„Alapvető stratégiánk, hogy a magyar brandeket begyűjtsük, így nagy célunk volt, hogy a Traubisodát is a cégcsoportba tudjuk integrálni” – mondta Pécskövi Tibor az ünnepségen tartott beszédében.
A Márka Üdítőgyártó Kft. vezetője emlékeztetett arra, hogy cégük elsőként a Márka üdítőt hozta vissza a piacra, majd több mint két éve a Gyöngy üdítőt, most pedig a szőlőízű szénsavas üdítőitallal, a Traubisodával bővült a hagyományos magyar brandekből álló kínálatuk.
A cégvezető elmondta: a Traubisoda visszatérése három, már ismert ízzel indul: a klasszikus szőlővel, annak cukormentes, zéró változatával, valamint egy kékszőlő ízű variációval. A hagyományos receptúrán alapuló új termékkínálat egyik kiemelt eleme az egészségtudatos fogyasztók igényeit kiszolgáló cukormentes verzió. A vállalat célja, hogy az értékesítés 30 százalékát a zéró termékek tegyék ki.

Deres Szabolcs és Pécskövi Tibor aláírja a gyártásról és a forgalmazásról szóló szerződést
A Traubisoda újraindításával a Márka nem csupán egy jól ismert, nosztalgikus brandet hoz vissza, hanem egy magasabb minőségi kategóriába is pozícionálja a terméket.
A jelenlegi piaci kínálattól eltérően a Traubisoda lényegesen magasabb gyümölcstartalommal készül, amely különlegessé teszi a hazai szénsavas üdítőitalok között.
A Márka gyártási jogát 2007-ben megszerző, és ezzel a legendás brand életében új korszakot nyitó, az üdítőitalt 2017-től – a zöldmezős beruházással felépülő felsőlajosi üzemében saját gyártás keretében – előállító Márka Üdítőgyártó vezetője kiemelte: cégüknek az elmúlt hét év alatt sikerült eljutnia oda, hogy négy gyártó gépsorral közel megtízszerezte kapacitását, és jelenleg éves szinten 290 millió palackot képes legyártani.

Tállai András
Mára a Márka választéka közel 200 terméket fed le, beleértve a szénsavas üdítőket, gyümölcsitalokat, ízesített vizeket és jeges teákat, továbbá a társaság palackozza az Adrenalin és Kobra energiaitalokat is. Ezzel a cég a hazai szénsavas üdítőitalok piacának második legnagyobb szereplőjévé vált, piaci részesedése meghaladja a 15 százalékot.
„Két igazi magyar termékcsalád, a Márka és a Traubisoda nagy találkozását hozta el a mai nap”
– emelte ki az ünnepségen elmondott beszédében Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára.
A Márka Üdítőgyártó üzleti eredményeit ismertetve kihangsúlyozta: 2019 és 2023 között a társaság árbevétele három és félszeresére nőtt, az exportforgalmuk pedig kilencszeresére, és jelenleg 174 főnek ad munkát a Bács-Kiskun vármegyei cég.
„Ezeket a sikereket pedig úgy tudták elérni, hogy a cég testvérpár tulajdonosa, Pécskövi Gábor és Tibor folyamatosan azt vizsgálta, hogy fejlesztések révén miként tudják egyre piacképesebbé, minőségibbé tenni a termékeiket” – tette hozzá az államtitkár, aki egyben annak fontosságát is kiemelte, hogy a cég az alapanyagokat – köztük a szőlősűrítményt – több magyarországi beszállítótól szerzi be.
Kapcsolódó cikkeink
A jegestea színe-java
A jegestea szegmens a dinamizmus és a sokszínűség színtere az…
Tovább olvasom >Szénsavas üdítők és szörpök viharos piaci hullámokon
A szénsavas üdítők és a szörpök piacán a magas infláció, valamint…
Tovább olvasom >Új kereskedelmi igazgató a Márka Üdítőgyártónál
Szász János tölti be 2024. április 1-jétől a Márka Üdítőgyártó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >FELIX DELI MOMENTS folyékony jutalomfalat
A FELIX jutalomfalat-választéka egy új termékcsaláddal bővül. A FELIX Deli…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >