Elindítja Zöld Bolygó kezdeményezését a Magyar Reklámszövetség
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elindítja Zöld Bolygó kezdeményezését, ezzel a kommunikációs iparág szereplőinek fenntartható működésre való átállását szeretnék ösztönözni – tájékoztatta a szervezet kedden az MTI-t.
A közlemény szerint a reklámszövetség elnöksége úgy döntött, hogy a szervezet rövid távon gyakorlati lépéseket szeretne tenni, és csatlakozni kíván a környezeti terhelés sürgős csökkentésével kapcsolatos kezdeményezésekhez.
A Zöld Bolygó projekttel támogatni szeretnék tagjaikat, valamint a kommunikációs iparág minél több, szövetségen kívüli szereplőjét is egy környezettudatos, a környezeti terhelést minimalizáló gyakorlat napi rutinná tételében – jelezték.
Kezdeti lépésként a reklámszövetség kidolgozta felhívását, amelyben javasolják, hogy a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor mellőzzék az egyszer használatos műanyagok használatát, és kérik a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tartók használatának mellőzését is. Ajánlják a PET palackos italok teljes mellőzését a konferenciákon, tréningeken, workshopokon, illetve a céges belső rendezvényeken, értekezleteken, második lépésben pedig a PET palackok teljes elhagyását a munkahelyi környezetben.
A javaslatok között szerepel a papírhasználat radikális csökkentése a cégek napi működése során, a céges marketing (reklám) kiadványok nyomtatott formában való megjelentetésének korlátozása, beszüntetése, valamint a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyása.
Javasolja a reklámszövetség a tagszervezeteinek a nem autóval való munkába járás dolgozói támogatását.
Ajánlják lehetőség szerint mindezek megjelenítését a reklámokban, reklámfilmekben, hirdetésekben.
A közlemény szerint a reklámszövetség további javaslatokat vár tagjaitól, ezek lehetnek bármely cég által megvalósítható általános javaslatok, de cég-, illetve tevékenységspecifikus kezdeményezések is.
A szervezet a legjobb kezdeményezéseket évente egyszer Zöld Bolygó díjjal ismeri el, ezeket minden évben április 22-én, a Föld Napján adják majd át. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság felsőfokon: országos terjeszkedéshez érkezett a Rossmannban a Respray újratöltő automata
Országos méretűvé nőtte ki magát a világ első spray termékeket…
Tovább olvasom >A dm hazai napelempark segítségével zöldül tovább
A dm 2025. márciustól a leghatékonyabb és legmodernebb hazai napelemparkból,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >