Elindítja Zöld Bolygó kezdeményezését a Magyar Reklámszövetség
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elindítja Zöld Bolygó kezdeményezését, ezzel a kommunikációs iparág szereplőinek fenntartható működésre való átállását szeretnék ösztönözni – tájékoztatta a szervezet kedden az MTI-t.
A közlemény szerint a reklámszövetség elnöksége úgy döntött, hogy a szervezet rövid távon gyakorlati lépéseket szeretne tenni, és csatlakozni kíván a környezeti terhelés sürgős csökkentésével kapcsolatos kezdeményezésekhez.
A Zöld Bolygó projekttel támogatni szeretnék tagjaikat, valamint a kommunikációs iparág minél több, szövetségen kívüli szereplőjét is egy környezettudatos, a környezeti terhelést minimalizáló gyakorlat napi rutinná tételében – jelezték.
Kezdeti lépésként a reklámszövetség kidolgozta felhívását, amelyben javasolják, hogy a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor mellőzzék az egyszer használatos műanyagok használatát, és kérik a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tartók használatának mellőzését is. Ajánlják a PET palackos italok teljes mellőzését a konferenciákon, tréningeken, workshopokon, illetve a céges belső rendezvényeken, értekezleteken, második lépésben pedig a PET palackok teljes elhagyását a munkahelyi környezetben.
A javaslatok között szerepel a papírhasználat radikális csökkentése a cégek napi működése során, a céges marketing (reklám) kiadványok nyomtatott formában való megjelentetésének korlátozása, beszüntetése, valamint a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyása.
Javasolja a reklámszövetség a tagszervezeteinek a nem autóval való munkába járás dolgozói támogatását.
Ajánlják lehetőség szerint mindezek megjelenítését a reklámokban, reklámfilmekben, hirdetésekben.
A közlemény szerint a reklámszövetség további javaslatokat vár tagjaitól, ezek lehetnek bármely cég által megvalósítható általános javaslatok, de cég-, illetve tevékenységspecifikus kezdeményezések is.
A szervezet a legjobb kezdeményezéseket évente egyszer Zöld Bolygó díjjal ismeri el, ezeket minden évben április 22-én, a Föld Napján adják majd át. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újra lendületben a rendezvénypiac – 78,4 milliárdos árbevételt ért el a vállalati eseménymarketing szegmens 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei március 27-én közös konferencián…
Tovább olvasom >Fenntartható takarmány a jövő mezőgazdaságához – fekete katonalégy lárvákból készül fehérjedús takarmány az Öregtölgy Farmon
A hazai mezőgazdaságban új, környezetbarát megoldás jelent meg: az Öregtölgy…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >