Elhagyja a görögöket a Coca-Cola Hellenic
A Coca-Cola Hellenic Bottling SA (CCH), a világ második legnagyobb Coca-Cola palackozója és piaci értékét tekintve a legértékesebb görög vállalat, Londonba akarja áttelepíteni részvényeinek jegyzését, ezzel a konszern gyakorlatilag menekül az évek óta tartó európai adósságválság epicentrumából.
A Coca-Cola Hellenic három kontinens 28 országában működik, és több mint 40 ezer dolgozót foglalkoztat. Tavaly a vállalat globálisan 6,9 milliárd euró értékű üzleti forgalmat ért el, üzleti tevékenységének és részvényeseinek 95 százaléka Görögországon kívül van.
Az athéni tőzsde csütörtökön azt az értesülését közölte, hogy az egyik legfontosabb részvényes által Svájcban alapított új vállalat ajánlatot tesz majd a Coca-Cola nevében egy részvénycserére azért, hogy a vállalat jegyzését Svájcba helyezzék át. A vállalat, amelynek 23 százalékát tartja kézben a Coca-Cola, azt reméli, hogy a piacváltással megszabadul majd a „görög diszkontártól”.
Dimitrisz Loisz vezérigazgató a döntéssel kapcsolatban úgy nyilatkozott: azzal növekszik a részvény likviditása, javul a nemzetközi befektetők megítélése és egyben nagyobb hozzáférést biztosít a vállalatnak a nemzetközi részvény- és adósságpiachoz. A menedzser kifejezte reményét arra nézve, hogy a CCH a FTSE 100-hoz csatlakozhat majd, ha ez megvalósul, a Coca-Cola Hellenic lehet a hetvennegyedik brit vállalat.
A Guardian hozzáteszi, hogy a bejelentés óriási csapás a görög állam számára, hiszen a CCH az egyik legnagyobb adófizető, ráadásul a közlemény éppen akkor érkezett, amikor a görög adóhatóság bejelentette: 1,3 milliárd euróval a trojka által kijelölt szint alatt marad az adóbevétel. Az elemzők szerint a döntésben szerepet játszhat az igen magas, 45 százalékos görög társasági adó, ugyanakkor a társaság szóvivője szerint nem ez a helyzet, hiszen a vállalat marad Görögországban, így a csoport várható adózási szintje továbbra is 25-27 százalék között marad. (Guardian, Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >