Elfogyott a hazai burgonya
Szinte teljesen elfogyott a magyar burgonya a boltokból, így importálni kell. Ha krumplit veszünk, az vélhetően francia, vagy Afrikából hozták be – írja a penzcentrum.hu.
Szinte teljesen elfogyott a magyar burgonya a boltokból, így a szükségleteket döntően importból fedezik a kereskedők – mondta az InfoRádiónak az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács elnökségi tagja, aki azt is közölte, hogy a februárban tapasztalt nagyobb mértékű, a Központi Statisztikai Hivatal által egy év alatt mért 66 százalékos áremelkedést az elmúlt két hónapban további kisebb drágulás követte.
A szakértő felhívta a figyelmet, hogy a legnagyobb árrést a kereskedelem teszi az árura. Murai György azt is elmondta: a magyar fogyasztók szükségleteit főként Franciaországból pótolják, ahonnan piros héjú burgonyák érkeznek, amit kifejezetten exportra, többek között Magyarországra termelnek, hiszen Franciaországban a sárga héjú fajták a népszerűek.
Érkezik Magyarországra krumpli Észak-Afrikából is – évek óta jellemző, hogyha a hazai áru elfogy a polcokról, Afrikából pótolják. Annak ellenére, hogy ez Algériából és Marokkóból, hűtőkonténerekben érkezik, a beszerzési ára az előbb említett termelői áréval közel megegyező. Ezek elsősorban sárga héjú burgonyák.
Az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács elnökségi tagja hozzátette: kisebb mennyiségben a piacokon már a hazai új krumpli is elérhető, igaz, most még 1200-1300 forintos kilogrammonkénti áron. (penzcentrum.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Célzott támogatások segítik a hazai burgonyatermesztést
Kiemelt feladat, hogy versenyképes legyen a hazai burgonyatermesztés és a…
Tovább olvasom >Egyre többen keresik a batátát
A köztudottan egészséges és ízletes batáta egyre inkább a figyelem…
Tovább olvasom >FAO útmutató a burgonya nemzetközi napjáról: segít felkészülni az első világnapra május 30-án
Miközben már zajlanak az előkészületek a burgonya nemzetközi napjának első…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >