Életmentő ételek, italok, életmódjavaslatok
A jóléti társadalmak tömegbetegsége az elhízás és annak következményei. A tudatos fogyasztói rétegek növekedésével egyre több élelmiszer-ipari szereplő kínál portfóliójában egészséges alternatívát, csökkentett szénhidrát-, energia- és zsírtartalmú, megnövelt rost-, vitamin-, és ásványianyag-összetételű, lehetőleg mesterséges adalékoktól mentes cikket a magyar piacon.
Egész Európában új, magasabb szintre lépett az egészségtudatosság, a minőségi élet lehetőségéért érzett felelősség és az érte való tenni akarás. A környező országokban is felébredtek az emberek, egyre népszerűbbek a sportcentrumok, a mozgás és az étkezések területén is az egészségmegőrzés, betegségmegelőzés az egyik fontos tényező.
Az update egy új kategória
– A Norbi Update üzlethálózat sokkal több, mint egy normál boltlánc. Hozzánk azért jönnek be a vevők, mert érdekli őket, hogyan működnek a termékek, hogyan valósítható meg és tartható fenn hosszú távon az egészséges életmód – kezdi a beszélgetést Németh Csaba, a Norbi Update International Kft. ügyvezető igazgatója.
Vásárlóik elégedettek és hűségesek, hiszen megtapasztalták, hogy a termékek beváltják a hozzájuk fűzött ígéreteket, vagyis ízletes, élvezetes, változatos formában biztosítják a hétköznapi és ünnepi étkezések egészséges hozzávalóit, ráadásul még fogyni is lehet tőlük. A lojális vásárlók a legjobb nagyköveteik, hiszen önként ajánlják, népszerűsítik az update étkezésen és mozgáson alapuló filozófiáját.
Ahogy az egyedülálló klinikai vizsgálatok is bizonyították, az update rendszer nem csak egy diéta, bár mind a túlsúlyos, mind a cukorbeteg emberek táplálkozási rendjébe és fogyókúrájába hatásosan alkalmazható. Ezenkívül sokkal szélesebb termékkört kínálnak, mint egy-egy diabetikus márka. Termékfejlesztéskor arra is messzemenően ügyelnek, hogy az egészségre káros mesterséges adalékanyagok használatát kiküszöböljék, kihagyják az aromákat, amelyek hordozója általában cukor, és kerüljenek minden finomított szénhidrát-összetevőt.
– Mindezek alapján állítjuk, hogy a Norbi Update más, mint a light, free vagy diabetikus termékek. Ez az életmódmárka egy új, komplex kategóriát teremtett, a szénhidrátcsökkentett egészséges termékek kategóriáját – jelenti ki Németh Csaba.
Jelenleg 2-300 cikkelemes választékukat folyamatosan fejlesztik, cél a 400 termékes szortiment elérése. A fejlesztési irányok között magas prioritással és készültségi szinttel szerepel a gyermekeknek szóló, kifejezetten a gyermekek igényei alapján és tudományos háttérrel megalapozott termékek bevezetése. A másik fókusz a vendéglátással való szorosabb, stratégiai kapcsolat kiépítése, amelyben nagy szerepet játszik a Gundel étteremmel és főszakácsával, Merczi Gáborral folytatott több hónapos együttműködésük, valamint a Metróval való előrehaladott egyeztetéseik.
A marketing intenzitása is töretlen, a hagyományos média mellett az interneten is aktívan tevékenykednek. A rajongók véleményét, javaslatait, visszajelzéseit nagymértékben figyelemmel kísérik, és a termékfejlesztéseknél irányadónak tekintik.
Friss, egészséges és vagány alternatívák
Az egészségtudatos fogyasztókra az Olympos márka is gondol, ugyanis mindegyik citromlevük C-vitamint tartalmaz, amit a februárban frissülő címkéiken immár ki is emelnek.
A pezsgőtabletták, így a Maspex Olympos Kft. által forgalmazott Plusssz termékek is, szezonálisak, jellegükből adódóan inkább az őszi-téli időszakban fogynak, amikor a fogyasztók nagyobb hangsúlyt fektetnek a természetes ételeken kívüli vitaminbevitelre.
– Mindenképpen fontos az alacsony szénhidrátbevitel, elsősorban a felnőttek körében, de ez az elvárás már megjelenik a gyerekeknél is. Az erre érzékeny fogyasztókat szólítjuk meg a 2011-ben bevezetett Apenta Duo, és a napokban polcokra kerülő Olympos Light italainkkal – mondja Várkonyi Vilmos, a Maspex Olympos Kft. márkamenedzsere.
A gyümölcsital-kategóriában az újdonságuk azoknak szól, akik a gyümölcsös íz mellett a kevesebb kalóriabevitelre is figyelnek, hiszen az új Olympos Light hozzáadott cukor nélkül készül. Az Olympos Light esetén céljuk, hogy a termék ne csak az üdítőitalok közé, hanem a diabetikus polcra is kikerüljön.
Az Apenta italokat az ízesített ásványvizek fogyasztói és a gyümölcs ízesítésű szénsavas üdítőitalok kedvelői is széles körben fogyasztják. E termékvonal egyedisége abban rejlik, hogy újszerű ízeket kínál citrom-gyömbér, őszibarack-körte és ananász-grapefruit kombinációkban, nem tartalmaz hozzáadott cukrot és felesleges kalóriákat, ezért nem hizlal, és enyhén szénsavas, pont annyira, hogy felfrissítsen. 2012-ben új, alma-áfonya ízzel bővül az Apenta DUO termékcsalád.
A Kubu Waterrr tavalyi megjelenésének pedig nemcsak fő fogyasztói, a fiatalok örültek, hanem a szüleik is. A Kubu Waterrr kristálytiszta hegyi forrásvíz és egy cseppnyi gyümölcslé hozzáadásával, kizárólag természetes összetevőkből (pl. nádcukorral) készült. Három változatban (eper, citrom és alma) kapható. A félliteres műanyag palackos csomagolás a nagyobb gyerekek számára is vonzó, trendi külsőt kapott. A termék praktikus, szivárgásmentes sportkupakkal van ellátva, így könnyen kezelhető, bárhol biztonságosan fogyasztható.
A Maspex Olympos Kft. termékválasztékában szerepel egy rendkívül előnyös élettani hatásokkal rendelkező ital, az Inka gabonakávé. A magyarok nagy kávéivók, sokan akár napi 4-5 csésze kávét is felhörpintenek, többnyire megszokásból. Ennek káros hatásaival csaknem mindenki tisztában van, s az egészségtudatos táplálkozás iránti fogékonyság terjedésével szerencsére egyre többekben fogalmazódik meg, hogy „csökkenteni kellene a koffeinbevitelt”. Nekik kínál kitűnő alternatívát az Inka, hiszen 100 százalékban természetes alapanyagokból áll. Nem tartalmaz koffeint, ezért egyaránt fogyaszthatják gyermekek, felnőttek, szoptató és babát váró kismamák, fogyókúrázok, vagy magas vérnyomásban szenvedők is.
Apró lépésekkel az életmódváltás útján
A Béres Gyógyszergyár története elválaszthatatlan a tudományos kutatástól, mivel id. Dr. Béres József több évtizedes kutatásai, valamint az ezek alapján megalkotott Béres Csepp tette lehetővé a vállalat létrejöttét. A Béresnél azóta is folyamatosan figyelik a fogyasztói igényeket, valamint kutatják azokat az új hatóanyagokat, melyekből aztán új termékek születhetnek. Ilyen új hatóanyagok például a növényi szterinek, amelyek meghatározott mennyiségben (1,5-2,4 g/nap) bizonyítottan csökkentik a vér koleszterinszintjét. E hatóanyagokat tartalmazza a Béres két új terméke is, a Béres Egészségtár Koleszterin Kontroll filmtabletta, illetve egy új multivitamin, az Actival Szterin, ami növényi szterineken kívül még vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmaz.
– Mi a Béresnél hisszük, hogy az egészség nemzeti érték. Érték az egyénnek, hiszen egészségünk megőrzése által nemcsak tovább élhetünk, hanem aktívabban, munkaképesebben, boldogabban, teljesebb családi életet élve tehetjük ezt. És érték a társadalomnak is, hiszen ahhoz, hogy lépést tartsunk Európa többi nemzetével, kulcsfontosságú, hogy a fogyatkozó magyarság egészségesebb és munkaképesebb maradjon. Hisszük, hogy a magyar emberek boldogságának, a társadalom és az ország sikerének kulcsa, hogy megtanuljuk megőrizni egészségünket – mondja Dr. Béres József elnök.
Canderel Green – stevia növény kivonatával
A Canderel márka az édesség élményét a jó közérzettel és egészséggel párosítja, legyen szó a Canderel szeletes csokiról, ostyáról, kakaóporról, kapucsínóról, édesítő tablettáról vagy porról.
– A Canderel egyedülálló receptjének köszönhetően olyan finom ízű, mint a cukor, és nincs keserű utóíze. Canderel tablettáink jól használhatók meleg vagy hideg italok édesítésére. Egy Canderel tabletta édesítőhatása megegyezik egy teáskanál (5 g) cukor hatásával – sorolja Karsai Borbála, a DunaSweet Wellness Kft. brand managere.
Új termékük, a Canderel Green steviával (sztíviával) pontosan azokat a tudatos vásárlókat célozza, akik odafigyelnek arra, hogy mit fogyasztanak, hány kalóriát visznek be és a természetes összetevőjű termékeket preferálják.
– A stevia az első teljesen természetes édesítő, mert a stevia növényből nyert szteviol glikozidokkal készült. Paraguayban már évszázadok óta használják, és Japánban is több mint 30 éve fogyasztják. Számos élettanilag kedvező hatása ismert, ráadásul cukorbetegek is bátran használhatják – hangsúlyozza Karsai Borbála.
A hatékony termékbevezetést pr-aktivi-tások, sajtótájékoztató, eseményszponzoráció segíti. Az eladási helyeken pedig POS-anyagokkal, gondolavéges és displaykihelyezésekkel hívják fel az újdonságra célcsoportjuk figyelmét.
Mesefit és Zab-álom
– Az egészséges táplálkozás a gazdasági fejlettséggel szoros összefüggésben van, így elsősorban a fejlettebb országok fogyasztóiban van meg ez az igény, a kelet-európai országok lakóinál most kezd kialakulni, elsősorban a magasabban kvalifikált és/vagy fiatalabb korosztályban – véli Pavlova Olga, a Detki Keksz Kft. ügyvezető igazgatója.
Legjelentősebb termékük a háztartási keksz, ami kifejezetten egy „magyar találmány”, külföldön nem létezik, belföldön viszont alapélelmiszernek számít. Hozzáadott cukrot nem tartalmazó keksztermékük a Cukor Stop, amely az alacsony szénhidráttartalmú, de klasszikus ízvilágot kereső fogyasztók kedvelt terméke. Diabetikus kekszet kétféle ízben is kínálnak, ezt cukorbetegek is fogyaszthatják.
– Tudjuk, hogy a keksz, mint kategória nem tipikusan sorolható az egészséges termékek közé. Az alapanyagok jó megválasztásával, megfelelő minőség biztosításával és nem utolsósorban megfelelő mértékű fogyasztással azonban teljes mértékben beilleszthető az egészséges táplálkozás kereteibe. Ezt szem előtt tartva fejlesztjük egészséges portfóliónkat – mondja Pavlova Olga.
Mesefit néven különböző ízesítésű gabonás szeleteket kínálnak. Legújabb termékük a Zab-álom névre hallgató zabpelyhes keksz natúr és almás ízesítéssel. Inukeksz elnevezésű termékük pedig inulint tartalmaz. Céljuk, hogy ezt az irányt tovább folytatva újabb és újabb termékekkel jelenjenek meg.
Tervezett vásárlások,
ellenőrzött minőség
– A válság beköszönte óta bizonyos fogyasztók még jobban keresik a megfelelő ár-érték-egészség arányt, s az egészséges élelmiszerek fogyasztásával igyekeznek gondoskodni családtagjaikról. Ugyanakkor sajnos még mindig jelentős tényező a mennyiségi táplálkozás is – mondja de Gereczné Rudnai Éva, a Mona Hungary Kft. marketingmenedzsere.
Hazánkban a laktóz-érzékenység a lakosság jelentős részét érinti. Az ő táplálkozásuk támogatására is növekszik a szortiment, ebben a Mona Hungary is mind nagyobb szerepet vállal növekvő és innovatív portfóliójával.
Egyre elismertebb a pre- és probioti-kumok emésztésre, s így az immunrendszerre gyakorolt pozitív befolyása, az ezeket tartalmazó funkcionális élelmiszerek is egyre népszerűbbek. A Mona Hungary Kft. anyavállalatával karöltve fejlesztette ki a ProX probiotikus joghurtcsalád márkáját. A termékek előállítása során a minőségbiztosítás a gyártás teljes folyamatában, már az állattartás körülményeinek biztosítása során is kiemelt szerepű. A tej, mint alapanyag génmanipuláció-mentességét folyamatosan és stabilan biztosítani tudják. Good Milk, az igazán tej márkanéven további innovációk kerültek forgalomba az innovatív gondolkodásnak köszönhető Good Milk cereáliás joghurtitalok, a Good Milk 500 g-os joghurtitalok, valamint a Good Milk 6×125 g-os joghurtitalok mellett. 2012-ben is céljuk a lakosság edukációja, az egészséges táplálkozásról alkotott ismeretek tovább bővítése.
A garantált minőségű Montice termékcsalád minden alapvető tejterméket felölel, kezdve a hosszabban eltartható, modern hőkezelési technológiával gyártott ESL tejektől a Montice probiotikus joghurtjain át a Montice trappista sajton és a Montice 82 százalékos minőségi vajon keresztül a kétféle állagú (rögös és krémes) Montice túróig. A legújabb innováció a Montice 40 százalékos zsírtartalmú vaj, amely a vaj igazi élményét adja azoknak is, akik valamilyen okból diétázni, vagy éppen fogyókúrázni szándékoznak, vagy kényszerülnek. A Good Milk folyamatosan bővülő termékcsalád pedig a joghurtok kedvelőinek, vagy éppen azoknak nyújt ízletes, minőségi reggelit, napközbeni kiegészítő táplálékot, akik eddig nem szívesen, vagy kevés joghurtot, tejterméket fogyasztottak.
– A közeledő böjti időszak kapcsán Fasten termékeinket is meg kell említeni, melyek ízletes, garantált minőségű termékskálával állnak rendelkezésre akkor is, amikor valamilyen oknál fogva kevesebb kalóriát, zsiradékot szeretnének fogyasztani – teszi hozzá de Gereczné Rudnai Éva.
A Mona csapata a folyamatosan változó világban folyamatosan változó médiamixel felel meg a piaci elvárásoknak, változatos eszközökkel tájékoztatja mind a szakmai, mind a fogyasztói közönséget. Folyamatosan együttműködnek táplálkozástudományi szakemberekkel és dietetikusokkal is, akik szaktudását közvetlen kommunikációval, az internet adta lehetőségekkel és a közösségi média bevonásával teszik széles körben elérhetővé.
Ropogós salátaváltozatok
Az egészséges életmód az Eisberg elsődleges szempontjai között szerepel a mindennapokban és az innovációban egyaránt. Ehhez folyamatos piacfelméréssel kapnak állandó képet arról, hogy mely szempontok alapján választják ki a vásárlók az általuk egészségesnek gondolt termékeket. A saláták szerencsére mindegyik egészséges életmódot követő módszer alapvető részei, ezért a feladat inkább a megfelelő célközönség hatékony elérése.
– Termékskálánk folyamatosan változik, bővül. A lényeg a potenciális vásárlók elérése, az alapvető fogyasztási előnyök – egészséges életmód, könnyű felhasználás – hangsúlyozása mellett egy-egy kampány által a fogyasztói kör kiszélesítése, termékeink népszerűsítése, ötletek kidolgozása, és a vásárlókhoz történő eljuttatása – mondja Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary Kft. ügyvezetője.
A fogyasztók megítélése szerint az Eisberg salátái és salátakeverékei frissek és élvezetesek, ami a felhasznált friss alapanyagok, a svájci elvárásoknak megfelelő minőségbiztosítási rendszerek, a feldolgozás során használt modern gépek, valamint az azokat működtető emberek teljes harmóniájának köszönhető. A cég ennek a harmóniának a fenntartására törekszik a jövőben is.
A mozgásról
se feledkezzünk meg!
A szakértők egyetértenek abban, hogy a mozgás elengedhetetlen része minden egészséges életmódra irányuló koncepciónak. Ez a tény viszont sok embert eleve távol tart az életmódváltástól. Van, akinek ideje nincs, van, akinek a kondíciója nem megfelelő, van, aki úgy gondolja, a sport túl költséges vagy eszközigényes.
Az idő- és kondíciótényezőn segít az orvostudomány, a rehabilitáció, az élsport és a csúcstechnológia eredményeit ötvöző, 15 perces személyi edzéseket kínáló LOOK YOUR BEST prémium fitness-stúdiók hálózata. A módszer az elektromos izomstimulációt (EMS) alkalmazza. Segítségével javuló erőnlét, állóképesség, szálkás, tónusos izomzat érhető el rövid idő alatt, sőt az intenzív edzés rendkívül gyorsan beindítja a fogyást és segít a plusz kilók látványos leküzdésében is. Lényege, hogy a kevés időt igénylő, heti 1-2 edzés könnyen és hosszú távra az életmódba építhető, ami komoly előrelépést és jó alapot jelenthet a javuló életminőség kialakításában. A módszerről bővebben lapunk 16. oldalán olvashatnak.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >