Életet menthet az önkormányzati kommunikáció
Kánikula idején az önkormányzatok országszerte számos intézkedést hoznak és rendszeresen igyekeznek ezekről tájékoztatni az embereket, hogy mérsékeljék a hőség lakosságra gyakorolt, negatív hatásait. Az információk és a segítség azonban csak annyit érnek, ahány lakoshoz sikerül ezeket eljuttatni. Ebben jelent hatalmas előrelépést egy már itthon is működő nemzetközi fejlesztés, mely a közelmúltban is hasznosnak bizonyult.
A cseh fejlesztésű, Munipolis nevű kommunikációs hálózat kifejezetten a közösségi információáramlást szolgálja, de célja nem a szórakoztatás. Segítségével például egy önkormányzat, nagyvállalat vagy bármely más intézmény, szervezet azonnal elérheti az érdekelt embereket, és ehhez még okostelefonra sincs feltétlenül szükség, hiszen az értesítés érkezhet sms-ben, e-mailen, de akár telefonon is.
„Az elmúlt napokban tapasztalt és még mindig tartó, rendkívüli hőhullám különösen az időseket viseli meg, és miközben ők szorulnak rá leginkább a segítségre, az információkra, kommunikációs szempontból éppen őket a legnehezebb elérni”
‒ ismertette a helyzetet Czinger Erik, a cég hazai képviseletének vezetője. Ezt ismerték fel mostanra egyre több hazai településen, ahol a Munipolist vetették be az értesítések hatékony célba juttatására.
„Nagyrábé, Nyárlőrinc, Baja, Baracs, Murakeresztúr és Mezőkovácsháza a Munipolis rendszerén keresztül adott ki hőségriasztást, míg Nagyoroszi, Nógrádsipek, Győrzámoly, Dudar, Lispeszentadorján, Bő és mások pedig tűzgyújtási tilalomra hívták fel a figyelmet”
‒ hoz magyar példát az elmúlt napokból a szakember. Hódmezővásárhely például ingyen strandbérlettel támogatja a rászoruló családokat, amiről ugyanezen platformon tájékoztatta a lakosságot.
Természetesen nemcsak hőségről, természeti katasztrófákról lehet hírt adni a Munipolis segítségével. A rendszer alkalmas rá, hogy pl. egy áramszünetről vagy a közszolgáltatásokkal kapcsolatos fejleményekről értesítse a lakosokat, akár kizárólag az érintett utcákban. A kommunikáció ráadásul még csak nem is egyirányú. A mostani hőség idején bármely lakos üzenhet a helyhatóságnak, ha aggódik a szomszédban lakó idősekért, vagy a közterületen valamilyen, az önkormányzat hatáskörébe tartozó rendellenességgel találkozik.
„A fentiek tükrében nem véletlen, hogy az alkalmazás szinte szabványfelületévé vált a cseh önkormányzati szférának, és Európa 4 országában ‒ köztük itthon ‒ több mint 4000 önkormányzat és más intézmény évi 70 millió üzenetet küld általa, miközben létjogosultságát már egyetlen megmentett élet is igazolja”
‒ hívta fel a figyelmet Czinger Erik. Természetesen a Munipolis is csak azokat éri el, akik feliratkoznak az ingyenes szolgáltatásra, de ott, ahol bevezették, a használata a lakosok körében eddig mindig nagyon gyorsan népszerűvé vált, minden eddiginél gyorsabb és magasabb elérésű kommunikációs hálózatnak bizonyult nemcsak vészhelyzetekben, hanem a mindennapokban is.
Kapcsolódó cikkeink
Szolidáris ember a magyar is, ha megkönnyítik a dolgát
Statisztikát készített a szociális indíttatású lakossági bejelentésekről az önkormányzati kommunikációs…
Tovább olvasom >Árvízkezelés: nálunk is elérhető lehet a katasztrófatérkép
Csehországban ezekben a napokban nagyon hasonló az árvízhelyzet, mint hazánkban:…
Tovább olvasom >Hőségriadó és akciós készültség: így reagálnak a hazai boltláncok a kánikulára
Magyarországon is megérkezett a nyár, és vele együtt a kánikulás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >