Életbe lépett az új reklámetikai kódex
Tartalmában kibővítve és új szerkezetben készült el a 2009. szeptember 30-tól hatályos új Magyar Reklámetikai Kódex, amelyet 26 szakmai szervezet írt alá.Az előkészítő és egyeztető munkát az Önszabályozó Reklám Testület és a Magyar Reklámszövetség szakemberei végezték. Az alapot, mint szinte a világon mindenütt, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) Kódexe jelentette, amelyet nemzetközi gyártói kódexekkel is kiegészítettek.
Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület főtitkára és egyben a nemzeti önszabályozó szervezeteket tömörítő európai szövetség (EASA – European Advertising Standards Alliance) elnöke a szeptember 26-ai aláírási ünnepségen kiemelte:
– Külön öröm, hogy az európai szövetségnek a reklám-önszabályozás digitális marketingkommunikációra vonatkozó ajánlása bekerült a kódexbe oly módon, hogy a kódex hatályát az új típusú, digitális marketingkommunikációs módszerekre is kiterjesztették. Bár az új kódex számos termékkörrel külön cikkelyben foglalkozik, a legrészletesebb az alkoholtermékekre vonatkozó szabályozása, amely így a gyártók nemzetközi kódexével összhangba került.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kiiktatja a mesterséges adalékokat a Cheetos és Doritos snackekből a PepsiCo
A PepsiCo mesterséges színezékek és ízesítők nélküli változatokat dob piacra…
Tovább olvasom >Lakásépítést szorgalmaz a német építésügyi miniszter az élelmiszerüzletek fölé
Verena Hubertz német építésügyi miniszter arra ösztönözné a nagy kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >EU: Újra napirenden az „húsnevek” tiltása a növényi alapú termékeknél
Nem tágít az Európai Bizottság a húsra utaló kifejezések –…
Tovább olvasom >