Életbe lépett a Geo-blocking! Mire figyeljünk?
December 3-ától lépett életbe a Geo-blocking, melynek célja az EU belső piacaiban rejlő lehetőségek kiaknázása és ezzel együtt az áruk és szolgáltatások szabad mozgásának biztosítása.
Összeszedtük a 3 leggyakrabban feltett kérdést a Geo-blockinggal kapcsolatban, és Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke megválaszolta őket:
1. Milyen magatartások váltak tilossá?
Például, ha egy felhasználót nem engednek belépni egy adott weboldalra a lakhelye miatt. Ha például egy magyar website automatikusan átirányítja a vevőt a külföldi oldalára annak beleegyezése nélkül. Esetleg, ha egy weboldal nem fogadja el egy külföldi vevő bankkártyáját.
2. Alkalmazhatunk különböző árakat a különböző uniós weboldalainkon? Valamint különböző árakat online és offline?
Igen, ez nem tiltott. Az uniós példa alapján, nincs annak akadálya, hogy egy webshop olasz oldalán 70 euró legyen egy áru, míg ugyanennek a webshopnak az osztrák oldalán ugyanez az áru 95 euró. Ám az osztrák állampolgárnak is lehetővé kell tenni, hogy ő is hozzájuthasson olcsóbb áron az olasz weboldalon.
3. Létrehozhatok különböző kampányokat az egyik weboldalamon, miközben ezeket a többin nem alkalmazom?
Igen, ameddig bárki vásárolhat erről a website-ról. Amennyiben Magyarországon például nőnapi akció van, lehetővé kell tenni, hogy egy szlovák állampolgár is vásárolhasson, de ettől még nem vagyok köteles Szlovákiába szállítani. //
Kapcsolódó cikkeink
Az európai online kereskedelem vezetői között többségben vannak a nem európai cégek
Az ezer legnagyobb európai online kereskedő közül mindössze 49% rendelkezik…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Új eladóvédelmi programot vezet be az Alibaba Európában
Az Alibaba Trade Assurance nevű szolgáltatásával új mércét állít fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >