Életbe lépett a Geo-blocking! Mire figyeljünk?
December 3-ától lépett életbe a Geo-blocking, melynek célja az EU belső piacaiban rejlő lehetőségek kiaknázása és ezzel együtt az áruk és szolgáltatások szabad mozgásának biztosítása.
Összeszedtük a 3 leggyakrabban feltett kérdést a Geo-blockinggal kapcsolatban, és Nagy Sándor, az Ecommerce Hungary elnöke megválaszolta őket:
1. Milyen magatartások váltak tilossá?
Például, ha egy felhasználót nem engednek belépni egy adott weboldalra a lakhelye miatt. Ha például egy magyar website automatikusan átirányítja a vevőt a külföldi oldalára annak beleegyezése nélkül. Esetleg, ha egy weboldal nem fogadja el egy külföldi vevő bankkártyáját.
2. Alkalmazhatunk különböző árakat a különböző uniós weboldalainkon? Valamint különböző árakat online és offline?
Igen, ez nem tiltott. Az uniós példa alapján, nincs annak akadálya, hogy egy webshop olasz oldalán 70 euró legyen egy áru, míg ugyanennek a webshopnak az osztrák oldalán ugyanez az áru 95 euró. Ám az osztrák állampolgárnak is lehetővé kell tenni, hogy ő is hozzájuthasson olcsóbb áron az olasz weboldalon.
3. Létrehozhatok különböző kampányokat az egyik weboldalamon, miközben ezeket a többin nem alkalmazom?
Igen, ameddig bárki vásárolhat erről a website-ról. Amennyiben Magyarországon például nőnapi akció van, lehetővé kell tenni, hogy egy szlovák állampolgár is vásárolhasson, de ettől még nem vagyok köteles Szlovákiába szállítani. //
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >A közös agrárpolitika középpontjába a gazdák érdekeit kell állítani
Az európai közös agrárpolitika (KAP) középpontjába ismét a gazdákat és…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >