Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán első élesztőből előállított, állati eredetű összetevőktől mentes tejhelyettesítő itala. Az innováció válasz az állatmentes alternatívák iránti növekvő keresletre különösen az élelmiszerallergiások és speciális étrendet követők körében.
A LIKE MILK az Asahi saját fejlesztésű élesztőtechnológiáján alapul. A termék 2025. április 16-június 15 között előrendelhető a Makuake támogatói platformon, országos forgalomba pedig 2026-ban kerül. A termék nem tartalmazza az élelmiszerekben leggyakrabban előforduló 28 allergént, így biztonságos választás lehet az allergiás fogyasztók számára is. Ízét enyhén édeskésnek és természetesnek írják le, kellemetlen utóíz nélkül.
A LIKE MILK 200 ml-es papírdobozos kiszerelésben kerül piacra, a 1000 ml-es változat tesztelése pedig 2025 második felében kezdődhet.
A LIKE MILK tápanyagprofilja közel azonos a tehéntejével: hasonló mennyiségű fehérjét és kalciumot, de 38%-kal kevesebb zsírt tartalmaz. Az Asahi célja, hogy a termékkel hozzájáruljon egy olyan „élelmiszer-diverzitáson” alapuló társadalom kialakításához, ahol az étkezést mindenki korlátozások nélkül élvezheti.
A fejlesztés mögött az Asahi Yeast Science Project áll, amely az élesztő alapú innovációkat helyezi középpontba.
Kapcsolódó cikkeink
Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük agrárkapcsolatainkat Japánnal
Hazánk számára kiemelt fontosságú Japán barátsága és a távol-keleti ország…
Tovább olvasom >További cikkeink
A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Itt a SPAR QUICK AND EASY: konténerbolt, ami megváltoztatja, amit a vásárlásról gondoltunk
Van élet a stadionbüfén túl! A SPAR idén tavasszal nemcsak szurkol, hanem jelen…
Tovább olvasom >