Élesedik a Tesco és az Asda közötti vetélkedés
Egyre forróbb a küzdelem a Tesco és az Asda között a brit piaci részesedésért folyó versenyben.
A Kantar Worldpanel február 21-én végződő 12 hétre vonatkozó statisztikái szerint a Tesco 30,1%-ról 30,4%-ra tudta növelni brit piaci részesedését, miközben az Asda 0,2%-os lemorzsolódást szenvedett el. Az árverseny erősödésével olyan diszkontláncok mint a Lidl vagy az Aldi, kismértékben visszaszorultak a piacon.
A karácsony utáni időszakot klasszikusan az árháborúk jellemzik a piacon, idén emellett a vásárlói lojalitást erősítő marketing eszközöket is bevetettek a Kantar kommunikációs vezetőjének kommentárja szerint. A Tesco és az Asda között dúló harcnak persze közel sincs vége, utóbbi szintén a vásárlási aktivitás növelését elérni hivatott akciókba kezdett, melyek a következő havi statisztikákban lehetnek tetten érhetők.
Úgy tűnik, a nagyok közül leginkább a Sainsburry van lendületben, hiszen már 12. alkalommal tudott növekedést elérni a piaci részesedésben 16,3%-os szintet elérve. Az utóbbi hónapban a Morrison is jól szerepelt (11,7%-ról 12,3%-ra növekedett), melyben új boltok nyitásának is szerepe lehetett.
A két diszkontlánc – az Aldi és a Lidl – piaci részesedésének krízis előtti szintekre esésében az erősödő árversenynek lehet nagy szerepe, melyet a többi nagy szupermarketlánc támaszt, írja a Business Financial News nyomán a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >