Élesedik a Tesco és az Asda közötti vetélkedés
Egyre forróbb a küzdelem a Tesco és az Asda között a brit piaci részesedésért folyó versenyben.
A Kantar Worldpanel február 21-én végződő 12 hétre vonatkozó statisztikái szerint a Tesco 30,1%-ról 30,4%-ra tudta növelni brit piaci részesedését, miközben az Asda 0,2%-os lemorzsolódást szenvedett el. Az árverseny erősödésével olyan diszkontláncok mint a Lidl vagy az Aldi, kismértékben visszaszorultak a piacon.
A karácsony utáni időszakot klasszikusan az árháborúk jellemzik a piacon, idén emellett a vásárlói lojalitást erősítő marketing eszközöket is bevetettek a Kantar kommunikációs vezetőjének kommentárja szerint. A Tesco és az Asda között dúló harcnak persze közel sincs vége, utóbbi szintén a vásárlási aktivitás növelését elérni hivatott akciókba kezdett, melyek a következő havi statisztikákban lehetnek tetten érhetők.
Úgy tűnik, a nagyok közül leginkább a Sainsburry van lendületben, hiszen már 12. alkalommal tudott növekedést elérni a piaci részesedésben 16,3%-os szintet elérve. Az utóbbi hónapban a Morrison is jól szerepelt (11,7%-ról 12,3%-ra növekedett), melyben új boltok nyitásának is szerepe lehetett.
A két diszkontlánc – az Aldi és a Lidl – piaci részesedésének krízis előtti szintekre esésében az erősödő árversenynek lehet nagy szerepe, melyet a többi nagy szupermarketlánc támaszt, írja a Business Financial News nyomán a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >