Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 11. 13. 12:51
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom csökkenése és a fogyasztói szokások változása egyre nehezebb helyzetbe hozza a hazai gyártókat.
A vásárlók egyre inkább az olcsóbb termékeket keresik, ami a minőség és a kiszerelés rovására is mehet. A hazai élelmiszeripar versenyképességi hátrányban van az EU-s átlaghoz képest, és a kormányzati terhek, mint az EPR díjak, tovább nehezítik a helyzetet. Vörös Attila, a Felelős Élelmiszergyártók Szövetségének ügyvezető igazgatója szerint a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari ágazat sürgős fejlesztésekre szorul, hogy versenyképesebbé váljon a nemzetközi piacon – írja az Agrárszektor.

A hazai gyártók termelékenységi mutatói elmaradnak az uniós átlagtól, ami nemcsak a belföldi, hanem az exportpiacokon is problémát okozhat. A 2023-as évben az agrár-külkereskedelem enyhe javulást mutatott ugyan, de az importált élelmiszerek egyre nagyobb részesedése aggodalomra ad okot. A hazai termelés modernizációja, az automatizáció és a digitalizáció elengedhetetlen lenne a hatékonyság növelése érdekében, különösen a nem prémium kategóriás termékek esetében.

A decemberi Agrárszektor Konferencián a hazai élelmiszeripar jövőjéről, versenyképességéről és a szükséges fejlesztésekről is szó lesz, ahol szakértők vitatják meg az ágazat előtt álló kihívásokat és lehetőségeket.

Kapcsolódó cikkeink