Elérte a zsugorinfláció a sajtburgert is
Az infláció és a zsugorfláció, vagyis a termékek méretének csökkentése az árak növekedése mellett, egyre több aggodalmat kelt a fogyasztók körében. A Telex egyik olvasója, Gábor, felhívta a figyelmet arra, hogy a McDonald’s sajtburgere is ennek a trükknek esett áldozatul.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/McDonald-okk-300x200.jpg)
Az ár 4 év alatt duplázódott
Gábor a következőképpen írta le tapasztalatait: „Jópofa lenne arról is értekezni, mennyivel lett kisebb + drágább pl. a mekis sajtburger. Mert e hónaptól, úgy láttam, még kisebb lett. A kb. öt évvel ezelőttihez képest immáron 37 százalékkal…”
Első hallásra ez túl precíz számításnak tűnt, de Gábor magyaros módszere alapján 2019-ben még négy sajtburger fért bele egy Carte d’Or-os dobozba, míg most már lötyögnek benne. Centivel mérve Gábornak 37 százalékos csökkenést mutattak az eredmények.
A Telex utánajárt az állításoknak. A cég magyar weboldala szerint a hamburger 103 grammos (248 kcal), míg a sajtburger 118 grammos (297 kcal). Az archív adatok szerint ezek az értékek már egy éve is megegyeztek, de korábbi adatokat nem találtak.
Ezért a Telex megnézte a McDonald’s termékek amerikai, brit, kínai és más nemzeti oldalait is. Az amerikai hamburger és sajtburger szinte pontosan ugyanannyi kalóriát tartalmaz, mint a magyar változatok (250, illetve 300 kcal), ami valószínűsíti, hogy ugyanakkorák is. Ez már 2017-ben is így volt, tehát a méretek nem változtak jelentősen az elmúlt években.
A Telex újságírói személyesen is ellátogattak a Széll Kálmán téri McDonald’s-ba, hogy lemérjék a szendvicseket. Sajnos az eredmények csalódást okoztak: a hivatalos 103 gramm helyett a hamburger csak 95 gramm volt, míg a sajtburger a hivatalos 118 gramm helyett csak 107 grammot nyomott. Ez nagyjából 10 százalékos eltérést jelent.
A McDonald’s termékei az infláció szellemvasútján utaznak: míg 2020 nyarán egy sajtburger 330 forintba került, négy évvel később már 690 forintot kell fizetni érte, ami több mint kétszeres áremelkedést jelent.
A Telex megkereste a McDonald’s magyarországi képviseletét, többek között arra vonatkozóan, hogy változott-e a termékek tömege, összetétele és kalóriatartalma az utóbbi öt évben, valamint hogy eltérnek-e ezek az adatok más országokéhoz képest. Válaszaikat várják, és azokat megosztják olvasóikkal is.
Kapcsolódó cikkeink
Intelligens ipari parkot nyitott a McDonald’s
A McDonald’s jelentős lépést tett a kínai piacon való szerepvállalásának…
Tovább olvasom >A McDonald’s-nak nem jött be az AI
A McDonald’s bejelentette, hogy megszünteti mesterséges intelligenciával működő rendelési technológiáját…
Tovább olvasom >Így készült Szoboszlai Dominik mekis reklámfilmje
Szoboszlai Dominik most Neked ad gólpasszt – erre a koncepcióra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Lassanként visszaépülhet a kiskereskedelmi forgalom és lakossági fogyasztás
A kiskereskedelmi forgalom alakulása és a lakossági fogyasztás visszaépülése az…
Tovább olvasom >Túl vagyunk 2 millió visszaváltott palackon, de még vannak gondok
Az év eleje óta Magyarországon vissza lehet váltani a fém,…
Tovább olvasom >Így nyaralnak most a magyarok
Az elmúlt év során számos ellentmondásos információ látott napvilágot a…
Tovább olvasom >