Elérhető az új Reklámetikai Kódex
2023. június 30-tól lesz hatályos a 24 szakmai szervezet által aláírt, megújult Magyar Reklámetikai Kódex. A Kódex mellett az útmutatóinkat is frissítjük, amelyek elérhetőek lesznek majd tagjaink számára honlapunkon.
A Magyar Reklámetikai Kódexet azzal a céllal hozták létre, hogy szakmai-etikai normagyűjteményként szolgáljon azoknak, akik Magyarországon reklámtevékenységet folytatnak.
A kódex alkalmazásával az Országgyűlés által a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény által elismert szakmai önszabályozás megvalósulhat – figyelembe véve az európai uniós irányelvek önszabályozást elismerő kitételeit és a reklámszakma önszabályozás iránti elkötelezettségét és eredményeit. Az első Magyar Reklámetikai Kódexet a Magyar Reklámszövetség hozta létre 1981-ben, és azóta számos módosításon és frissítésen esett át.
Az Európai Unióhoz való csatlakozás során Magyarország vállalta a jogharmonizációt, ami megszilárdította a reklámszakmát érintő európai uniós és hazai jogi szabályozási környezetet. Az újabb átdolgozás szükségessé vált a Kódex alkalmazása során szerzett gyakorlati tapasztalatok, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara Reklám- és Marketingkommunikáció Kódexének 2018. évi átdolgozott kiadása, valamint a jogi és társadalmi környezet változása miatt.
A Kódex nem tér ki részletesen a jogszabályi előírásokra, mivel azokat ismertnek tekinti. Azonban, a természeténél fogva, olykor szigorúbb és részletesebb előírásokat is tartalmaz, mint a jogszabályok. Előfordulhat azonban, hogy más szakmák, iparágak szakmai-etikai kódexei olyan speciális előírásokat tartalmaznak, amelyek nem reklámszakmai szempontból fontosak, ezek nem szerepelnek a Magyar Reklámetikai Kódexben.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >Kell az innováció a reklámban is
Elérkezett a streaming új kora, ahol már reklámokkal is lehet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >