Élénkülő gazdasági kapcsolatok a dél-kaukázusi térséggel
A magyar-azeri Gazdasági Vegyes Bizottság immáron negyedik üléséhez kapcsolódóan a HITA (Nemzeti Külgazdasági Hivatal) azeri partnerével, az Azeri Export- és Befektetésösztönzési Alappal (AZPROMO) üzleti fórumot szervezett. Az üzletember találkozó fontosságát és a kétoldalú kapcsolatok erősödését jelzi, hogy 28 magyar és 43 azeri cég vett részt a rendezvényen.
A negyedik alkalommal megrendezett magyar-azeri GVB-hez kapcsolódó üzleti fórumon résztvevő 71 cég képviselői elsősorban az építőipar, az élelmiszeripar és mezőgazdaság, a gépipar, az ICT, a környezetvédelem és vízgazdálkodás, valamint a gyógyszeripar és orvostechnika ágazatokból érkeztek. A HITA és az AZPROMO 2011 novemberében aláírt együttműködési megállapodása, a két szervezet szoros és dinamikus együttműködése jelentősen hozzájárul a gazdasági kapcsolatok folyamatos bővüléséhez.
A kapcsolatok dinamikus fejlődését mutatja, hogy 2013. első 10 hónapjában a kétoldalú áruforgalom, amely továbbra is szinte kizárólag magyar exportból állt, 54,2 M USD-t tett ki, ami az előző év azonos időszakához képest 26,3%-os emelkedést jelent. A magyar export szempontjából az építőipar, a mezőgazdaság, a vízgazdálkodás és a környezetvédelem tekinthető perspektivikus ágazatnak.
Bilek Péter, a HITA kormányzati kapcsolatokért felelős elnökhelyettese az üzleti fórumon elmondott beszédében hangsúlyozta, hogy a magyar kormány „Keleti nyitás” stratégiájának egyik célkitűzése a dél-kaukázusi országokkal való gazdasági együttműködés erősítése. Azerbajdzsán eddig is fontos partner volt Magyarország számára és a magyar kormány a jövőben is kiemelt figyelmet fog fordítani az Azerbajdzsánnal való kétoldalú kapcsolatok szorosabbra fűzésére.
Ennek érdekében a HITA szándéka az AZPROMO-val való együttműködés folyamatos erősítése, egymás kölcsönös tájékoztatása a nemzeti projektekről, befektetési lehetőségekről, valamint közös szemináriumok szervezésével a potenciális befektetők és exportőrök együttes tájékoztatása.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >A Molson Coors lett Dwayne Johnson energiaitalának többségi tulajdonosa az USA-ban
Többségi részesedést szerzett a Molson Coors Beverage Co. a Dwayne…
Tovább olvasom >ProVeg: Németországban a Lidl kínálja a legkedvezőbb árú vegán kosarat
Az árparitás egy évvel ezelőtti bevezetését követően most a német…
Tovább olvasom >