Élénken emelkedik a 100 ml-es tubusok forgalma

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 04. 05. 08:00

A fogkrém kiskereskedelmi forgalma 2008-ban 4 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladta a 10 milliárd forintot. Mennyiségben a piac változatlan maradt.Figyelemre méltó trend, hogy kiszerelés szerint az eladások zöme az 51–75 milliliteres tubusokra jut, bár a szegmens súlya csökken. Közben élénken emelkedik a kereslet a 100 ml-es tubusok iránt, a 76–100 milliliteres szegmensben.
Ha a forgalom csatornák szerinti megoszlását nézzük, a mennyiségi eladásoknál megállapíthatjuk: A vegyiáru-szaküzletek fontossága a nagyobb területű hagyományos üzletek rovására növekedett. A 401–2500 négyzetméteres csatornán belül pedig javult a diszkont piaci pozíciója.
A fogkrém átlagosan 4 százalékkal drágult, egyik évről a másikra: mennyiségi eladásokkal súlyozott fogyasztói ára (forint/liter) a tavalyelőtt november–decemberi 4134-ról 4268 forintra nőtt.
A fogkefe kiskereskedelmi forgalma is 4 százalékkal bővült, egyik évről a másikra, és egyre inkább megközelíti a 4 milliárd forintot.
Manuális fogkeféből változatlanul 11 millió feletti darabot adtak el tavaly. Elektromos fogkeféből viszont 17 százalékkal nőtt az eladott mennyiség, amely immár évi 400 ezer körül jár.
Az elektromos termékek átlagára az előző év hasonló periódusához képest 4 százalékkal növekedett 2008. november–decemberben, és a mennyiségi eladásokkal súlyozott átlagos fogyasztói áruk darabonként 2059 forint lett.
Ettől eltérően, a manuális fogkefe átlagos fogyasztói ára alig módosult: a legutóbbi november–decemberi periódusban 376 forintba került egy darab, míg egy évvel korábban 379 forintba.
A fogkefeeladás koncentrált: tavaly a hagyományos fogkefe 60, míg az elektromos termékek 97 százalékát hipermarketben vagy drogériában adták el. 

Kapcsolódó cikkeink