Élen a fővárosi agglomeráció
A GfK Hungária idén hatodik alkalommal készítette el Magyarország vásárlóerő-térképét. Az eredményeket ismertető szeptember 17-i sajtótájékoztatón elhangzott: a két évvel ezelőtt még Magyarország legtehetősebb vidéki településeként számon tartott Hévíz idén már csak a harmadik legjobb teljesítményt tudta felmutatni (vásárlóerő-index: 135,8). A fürdővárost Budaörs (vásárlóerő-index: 137,3) és a balatoni Csopak (vásárlóerő-index: 136,5) előzte meg. A 2006-ban szintén az öt legtehetősebb település között helyet foglaló Telkit Törökbálint (vásárlóerő-index: 133,1) és Tihany (vásárlóerő-index: 128,1) szorította ki az ötös toplistából. Budaörs és Törökbálint sikere feltehetően nagyban köszönhető a magas jövedelmű, az agglomerációba kiköltöző lakosoknak, míg a három fürdőváros előkelő helyezése valószínűsíthetően az intenzív turizmusnak tudható be.
A legutóbbi vizsgálatok során a lista végén végző települések helyzete látszólag az elmúlt két évben nem sokat változott, az akkori legalacsonyabb vásárlóerővel rendelkező öt település közül négy továbbra is a sor hátsó felében kullog. A legnagyobb nehézséggel küzdő öt faluból három Borsod-Abaúj-Zemplén megyében található. A legnehezebb helyzetben az idei adatok szerint Csenyéte (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) van, ahol az egy főre jutó vásárlóerő az országos átlagnak mindösszesen 37,6 százaléka. Az országos átlag 40 százaléka körüli vásárlóerővel rendelkezik a 2006. évi sereghajtó Gilvánfa (Baranya megye), valamint Szakácsi (Borsod-Abaúj-Zemplén megye), Kiscsécs (Borsod-Abaúj-Zemplén megye) és Rinyabesenyő (Somogy megye).
A megyék rangsorában – Budapestet is ideértve – az első két hely szilárdnak tűnik: a főváros továbbra is mintegy 35 százalékkal az országos átlag felett teljesít, és a második helyen továbbra is tartja magát Győr-Moson-Sopron megye (vásárlóerő-index: 107,4 százalék). Az országos átlag fölötti vásárlóerőt tud felmutatni továbbá Fejér, Pest, Komárom-Esztergom és Vas megye.
A sereghajtó megye 2006-hoz képest változatlanul Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (vásárlóerő-index: 78,2 százalék), de az utolsók között van Békés megye (vásárlóerő-index: 82,7 százalék) és Borsod-Abaúj-Zemplén megye is (vásárlóerő-index: 83,9 százalék). Ez utóbbi megye vásárlóereje, ha 1 százalékponttal is, de javult a két évvel ezelőtt mért adatokhoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >