Élelmiszerlavina: 10 ezer élelmiszercsomag rászorulóknak

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 16. 07:20

25 millió forint értékű tartós élelmiszer gyűlt össze az idén harmadik alkalommal elindított Élelmiszerlavina jótékonysági akció keretében. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Syngenta közös kezdeményezésének köszönhetően országszerte 21 településen, köztük Kolontáron és Devecseren, összesen 10 000 élelmiszercsomagot osztottak szét karácsony előtt a rászorulók között.

Az Élelmiszerlavinából összegyűlt élelmiszert a helyi önkormányzatokon és alapítványokon keresztül juttatták el a rászorulókhoz. A csomagokat elsősorban munkanélküliek és családjaik, idősek, nagycsaládosok és a létminimum alatt élők kapták.

„Nagyon köszönjük a programban résztvevő cégeknek, szervezeteknek, hogy gondolnak azokra az emberekre, akiknek sajnos egyre nagyobb gondot jelent a mindennapi megélhetés. A gazdasági válság hatásainak eredményeként egyre többen kérnek tőlünk segítséget, így bármilyen támogatás óriási segítséget jelent” – mondta el az akció kapcsán Gégény Béla, a nyíregyházi Karitász igazgatója, akik 1000 csomagot osztottak szét az akció jóvoltából.

Az Élelmiszerlavina programot három évvel ezelőtt a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Syngenta hívta közösen életre azzal a céllal, hogy ez a széles összefogásra épülő jótékonysági akció egyre több termelőt és élelmiszeripari feldolgozót mozgósítson egy jó ügy érdekében. A programban résztvevő cégek a Syngenta 12 millió forint értékű vetőmag és növényvédő szer adományát felhasználva állítanak elő élelmiszert, amelyet aztán saját hozzájárulásukkal kiegészítve továbbadnak. A programhoz idén a Borbás-Ker Kft, a Cerbona Zrt., a Gyermely Zrt., a Haladás Mezőgazdasági Zrt., az NT Kft., és a Simon Kft. csatlakozott. Az előállított 25 millió forint értékű élelmiszert 10 000 család között a Magyar Élelmiszerbank Egyesület partnerszervezetei osztják szét az ország 21 településén.

„Az Élelmiszerlavina egy olyan program, amely méltóan tükrözi a Syngenta értékrendjét és az élelmiszertermelésben betöltött pozícióját világszerte. A kezdeményezés lényegi eleme, hogy minden résztvevő – ahogy mi is – tudása legjavát adja, hogy segítsen. Az Élelmiszerlavina sikerét az is mutatja, hogy rengeteg pozitív visszajelzés érkezik partnereinktől, és a program idén indított önkormányzati akciója pedig Prizma kreatív PR díjat nyert” – fűzte hozzá Pecze Rozália, a Syngenta Növényvédelmi Kft. fejlesztési és marketing igazgatója.

Kapcsolódó cikkeink