Élelmiszeripari nagyágyúk csatlakoztak a hazai menzaprogramhoz
Három nagy élelmiszeripari gyártó csatlakozott a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán (HAMM) programhoz. Az ország legnagyobb közétkeztető cégcsoportjának számító Hungast által elindított HAMM-nak az Univer és a Gyermelyi után most a Detki Keksz, a Sole Mizo és a Szobi Italgyártó lett a stratégiai partnere. A Hungast megszerezte a Magyar Szolgáltatás védjegyet is.
Újabb magyar élelmiszergyártó cégekkel írt alá megállapodást a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán programhoz való csatlakozásról a Hungast Csoport. Az 1996-ban alapított, mára már az ország legnagyobb közétkeztető vállalkozásának számító Hungastnak közel 200 ezer fogyasztója van naponta. Ebből 130 ezren a gyermekétkeztetésben, míg a fennmaradó egyharmaduk munkahelyükön, illetve a szociális ellátóhálózatban veszik igénybe a Hungast szolgáltatásait.
A Hungast mindig is igyekezett magyar alapanyagokat felhasználni, 2017 őszén pedig hivatalosan is meghirdette a HAMM programot. A cégcsoport célként tűzte ki, hogy amit csak lehet, magyar termelőktől, gyártóktól szerezzen be. A programhoz első évben a lisztet és tésztát előállító Gyermelyi Zrt. és az ételízesítőket gyártó Univer Product Zrt. csatlakozott. Az újabb stratégiai partnerekkel a napokban írta alá a megállapodást a Hungast. Ezúttal is közismert márkákat forgalmazó, a saját piacukon meghatározó súlyú gyártók csatlakoztak a HAMM-hoz, a Detki Keksz Kft., a Szobi Italgyártó Kft. és a Sole-Mizo Zrt.
A HAMM program bővítésén túl a Hungast megszerezte a Magyar Szolgáltatás védjegyet is. Ezzel 170-re bővült azoknak a cégeknek a száma, amelyeknek csaknem 4000 terméke vagy szolgáltatása használja a Magyar Termék eredetjelölések valamelyikét. Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint a védjegyhasználók között az élelmiszeripar gyártói márkái domináltak, de az elmúlt években a kereskedelmi láncok is felismerték a védjegy értékét. Nem élelmiszer termékekre 30 cég teszi fel a jelölést, 10 társaság pedig a szolgáltatásaihoz szerezte meg a védjegyhasználat jogát. Azzal, hogy a Hungast megkapta a Magyar Szolgáltatás védjegyet, egy újabb ágazat és annak meghatározó cége válik részesévé a fogyasztók körében legismertebb eredetmegjelölő rendszernek. A HAMM programhoz eddig csatlakozott 5 cég közül négy a Detki Keksz, az Univer, a Sole-Mizo és a Gyermelyi maga is Magyar Termék védjegyhasználó – emelte ki Benedek Eszter.
A HAMM programhoz való csatlakozást egyrészről komoly szakmai együttműködésnek kell megelőznie, másrészt pedig a Hungast nagy megrendelőként azt is el kívánja érni, hogy a beszállítók adott esetben az egyébként is jó minőségű termékeiket még tovább fejlesszék, ugyanis a gyermekétkeztetésben olyan élelmiszerbiztonsági és táplálkozásegészségügyi szabályoknak kell megfelelni, amelyek a kereskedelmi vendéglátásban nem feltétlenül jelennek meg.
A magyar gyártók és termelők preferálásával a magyar gazdaságot is segíti a Hungast, egyúttal példát mutat az egész ágazat számára. Ugyanakkor az is meggyőződése a cégcsoport szakembereinek, hogy sokkal jobb azoknak a termékeknek a beltartalmi értéke, amelyeket itthonról tudnak beszerezni. Ezen kívül általános tapasztalat, hogy a magyar fogyasztók ízlését is a hazai alapanyagokból készült ételek tudják a lehető legmagasabb szinten kiszolgálni. A lehető legrövidebb ellátási lánc a környezetünk védelme szempontjából is kiemelendő – emelte ki Enyedi Csaba, a Hungast kommunikációs igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >Példamutató nők az Univer Capsicum Clubjában
Az Univer Product Zrt. március 4-én, nőnap alkalmából különleges eseményt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >