Élelmiszer áfa csökkentő fórum alakult
Az alapvető élelmiszereket előállító ipar kulcsszereplői, találkozójukon egy olyan ad hoc koalíciót hoztak létre „Fórum az Alapvető Élelmiszerek Áfájának Csökkentéséért” néven, amelynek célja az alapvető élelmiszerek áfa kulcsának tíz százalék alá csökkentése. De az áfa csökkentése gátat vethet az ágazatot növekvő mértékben sújtó áfa csalások terjedésének.
A Fórum az Alapvető Élelmiszerek Áfájának Csökkentéséért – mely a Bonafarm csoport és a Bunge Zrt. együttes kezdeményezésével jött létre – magában egyesíti az iparág szakmai szövetségeinek és vezető gyártóinak képviselőit, beleértve a tej, hús, baromfi, sütőipar, cukor, zöldség és gyümölcs, étolaj és kávé ágazatokat. Az áfacsalás mértékét csak az alapvető élelmiszerek esetében évi 150-300 milliárd forintra becsülik.
Éder Tamás, a Bonafarm képviseletében kijelentette: „Elfogadhatatlan, hogy néhány cég törvénytelen tevékenysége veszélybe sodorja a teljes magyar alapvető élelmiszer-termelő ágazatot, és súlyos károkat okoz a jogszabályokat betartó szereplőknek. A Fórum ezért hamarosan párbeszédet kezdeményez a hatóságokkal és olyan egyeztetett, fenntartható megoldási javaslatot tesz, amely előnyös a költségvetés számára és egyúttal biztosítékot jelent az élelmiszeripar jövőjét tekintve.”
Első lépésként a Fórum megbízást adott az Ernst&Young nemzetközileg is elismert független adószakértőinek, hogy folytassanak le egy, az alapvető élelmiszerek teljes körére kiterjedő vizsgálatot, bemutatva úgy az állami költségvetést, mint az iparágat ért károkat, egyúttal konkrét megoldási javaslatot is téve a problémák hatékony orvoslására.
A Bunge részéről Buff Greebe az alábbi kiegészítéssel élt: „Az étolaj-szektorra már elkészült Ernst&Young-elemzés azt mutatja, hogy hatékony megoldás lenne az alapvető élelmiszerek áfa-kulcsának 27 százalékról tíz százalék alá csökkentése. Így megszűnik a csalás alapvető oka, növekedhet a beszedett adók mennyisége. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >