Elektronikus polccímkéket vezet be a Walmart több ezer üzletében
A kiskereskedő 2026-ig 2300 helyszínen tervezi bevezetni a technológiát a hatékonyság növelése és a vásárlók kiszolgálásának javítása érdekében.

Fotó: Walmart
– Elektronikus polccímkékkel kívánja munkatársainak megkönnyíteni a Walmart a polcokon feltüntetett árak frissítését, a készletek hatékonyabb nyomon követését és azt, hogy a vásárlóknak még jobb vásárlási élményben legyen részük – írta Daniela Boscan, a texasi Hurstban működő Walmart élelmiszer- és fogyasztási cikkekért felelős csoportvezetője egy a vállalat honlapján közzétett bejegyzésben.
Boscan szerint a Walmart üzletek mindegyike jellemzően több mint 120 000 terméket tart raktáron, és hetente „több ezer” termék árát módosítja.
A bejegyzés szerint a Walmart a franciaországi székhelyű VusionGrouptól szerzi be az elektronikus polccímkéket (ESL).
A papírcímkékről az ESL-ekre való áttérés Boscan bejegyzése szerint két napról néhány percre csökkenti az árak frissítéséhez szükséges időt. Emellett a munkatársak a címkéken lévő fényjelzések segítségével azonosítják majd azokat a polcokat, amelyeket fel kell tölteni.

Fotó: Walmart
A Walmart várakozásai szerint a címkéken lévő fények segítségével a dolgozók gyorsabban és pontosabban lesznek képesek összekészíteni az online vásárlók megrendeléseit is, mivel azok a polcsorok mentén vezetik el őket a termékekhez. Ez a lehetőség hasonló az Instacart által a kiskereskedőknek a különböző beszállítók – köztük a Vusion ESL-jeihez kapcsolódó – Carrot Tags-szel kínált pick-to-light funkcióhoz.
A Walmart bejelentése előkészíti a terepet arra, hogy a vállalat az amerikai üzlethálózatának jelentős részében bevezesse az ESL-eket. A kiskereskedő mintegy 5200 üzletet üzemeltet az Egyesült Államokban, amelyek közül több mint 3500 szuperközpont.
A technológiát az Egyesült Államokmár már más élelmiszer-kiskereskedők is alkalmazzák – többek között a Schnuck Markets, a Whole Foods Market és a Good Food Holdings.
Grocery Dive
Kapcsolódó cikkeink
Saját marhahúsüzemet nyitott a Walmart az USA-ban
A Walmart megnyitotta első, teljesen saját tulajdonú és üzemeltetésű marhahús-feldolgozó…
Tovább olvasom >17 millió dolláros beruházással erősít Houstonban az Anheuser-Busch
Az Anheuser-Busch újabb 17 millió dollárt fordít houstoni sörgyárára, ezzel…
Tovább olvasom >Egyre több vásárló nézi meg tüzetesen az élelmiszercímkéket
Egy friss amerikai felmérés szerint a vásárlók nagy része a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >