Elektronikai termékekre vágyunk karácsonykor
Egy hét sincs hátra az ünnepekig, az üzletközpontokban pedig már megkezdődött a szokásos roham. A PayPal nemzetközi felméréséből kiderül, mely ajándék számít biztonságos, illetve kifejezetten kockázatos vételnek.
A felmérés szerint az emberek nagy része (közel 62 százalék) decemberre, azon belül is közvetlenül az ünnepek előtti időszakra halasztja a nagy döntést. A kutatásból az is kiderült, hogy milyen termékkategóriák szerepelnek az emberek ünnepi kívánságlistáján.
Vezetik az elektronikai eszközök
Statisztikák szerint az elmúlt években folyamatosan nő a műszaki áruházláncok forgalma a karácsonyi időszakban. A decemberi forgalom egy átlagos hónapnak a 3,5 szerese. A PayPal felméréséből egyértelműen látszik, hogy a legtöbben háztartási, vagy elektronikai készülékeket szeretnének kapni karácsonyra. Csupán ezután következnek a képzeletbeli kívánságlistán a divat, illetve ruházati cikkek, cipők és egyéb kiegészítők.
Az előző évek tapasztalatait figyelembe véve a Media Markt idén is úgy alakította ki a termékkínálatát, hogy az teljes mértékben illeszkedjen a vásárlók igényeihez. Az üzletek már most tele vannak olyan akciós elektronikai cikkekkel, amiket az előző években kiemelkedő érdeklődés övezett és olyanokkal is, amire várhatóan idén is nagy kereslet lesz. „A karácsonyra számos akcióval, megemelt létszámmal és árukészlettel készültünk. Az idei évben várhatóan az okos applikációval vezérelhető eszközök: az UHD és a LED TV, az okostelefon, a notebook, a tablet, valamint a különböző háztartási készülékek lesznek a legkeresettebb árucikkek. Már most nagy mennyiségben fogyott a játékkonzolokból is – mondta Szánthó Balázs, a Media Markt Instore menedzsere.
A nemzetközi felmérésből az is kiderült, hogy sokan szeretnének ajándékba kapni például e-könyvet, zenét vagy videó játékot. A digitális árucikkeket kifejezetten szeretjük: a magyarok jelentős hányada vásárolt már korábban ilyen típusú terméket.
Lejárt a hagyományos ajándékok ideje?
A kutatás eredményeiben többek között az is megmutatkozott, hogy a régebben nagy népszerűségnek örvendő ajándékok iránti kereslet csökken. Vannak olyan termékek, amelyek kifejezetten kockázatos választásnak bizonyulhatnak. A felmérés szerint az emberek a következő dolgoknak örülnek kevésbé: utazás (30,7%), repülő-, vagy vonatjegy (27%), kézműves termékek vagy dísztárgyak (22,3%), sportfelszerelés (22,4%).
Kapcsolódó cikkeink
Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >Szeret boltban vásárolni a Z generáció
Az Adyen fizetéstechnológiai vállalat felmérése szerint a digitális világban felnőtt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mészáros Csoport újabb lépése a baromfi-iparban: teljes irányítás a Gallicoop felett
Január 27-én egy érdekes dokumentum jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Újabb gyártástechnológiával bővül a Henkel környei gyára
A Henkel Adhesive Technologies környei ragasztógyárában ünnepélyes keretek között avatták…
Tovább olvasom >