Elektronikai termékekre vágyunk karácsonykor
Egy hét sincs hátra az ünnepekig, az üzletközpontokban pedig már megkezdődött a szokásos roham. A PayPal nemzetközi felméréséből kiderül, mely ajándék számít biztonságos, illetve kifejezetten kockázatos vételnek.
A felmérés szerint az emberek nagy része (közel 62 százalék) decemberre, azon belül is közvetlenül az ünnepek előtti időszakra halasztja a nagy döntést. A kutatásból az is kiderült, hogy milyen termékkategóriák szerepelnek az emberek ünnepi kívánságlistáján.
Vezetik az elektronikai eszközök
Statisztikák szerint az elmúlt években folyamatosan nő a műszaki áruházláncok forgalma a karácsonyi időszakban. A decemberi forgalom egy átlagos hónapnak a 3,5 szerese. A PayPal felméréséből egyértelműen látszik, hogy a legtöbben háztartási, vagy elektronikai készülékeket szeretnének kapni karácsonyra. Csupán ezután következnek a képzeletbeli kívánságlistán a divat, illetve ruházati cikkek, cipők és egyéb kiegészítők.
Az előző évek tapasztalatait figyelembe véve a Media Markt idén is úgy alakította ki a termékkínálatát, hogy az teljes mértékben illeszkedjen a vásárlók igényeihez. Az üzletek már most tele vannak olyan akciós elektronikai cikkekkel, amiket az előző években kiemelkedő érdeklődés övezett és olyanokkal is, amire várhatóan idén is nagy kereslet lesz. „A karácsonyra számos akcióval, megemelt létszámmal és árukészlettel készültünk. Az idei évben várhatóan az okos applikációval vezérelhető eszközök: az UHD és a LED TV, az okostelefon, a notebook, a tablet, valamint a különböző háztartási készülékek lesznek a legkeresettebb árucikkek. Már most nagy mennyiségben fogyott a játékkonzolokból is – mondta Szánthó Balázs, a Media Markt Instore menedzsere.
A nemzetközi felmérésből az is kiderült, hogy sokan szeretnének ajándékba kapni például e-könyvet, zenét vagy videó játékot. A digitális árucikkeket kifejezetten szeretjük: a magyarok jelentős hányada vásárolt már korábban ilyen típusú terméket.
Lejárt a hagyományos ajándékok ideje?
A kutatás eredményeiben többek között az is megmutatkozott, hogy a régebben nagy népszerűségnek örvendő ajándékok iránti kereslet csökken. Vannak olyan termékek, amelyek kifejezetten kockázatos választásnak bizonyulhatnak. A felmérés szerint az emberek a következő dolgoknak örülnek kevésbé: utazás (30,7%), repülő-, vagy vonatjegy (27%), kézműves termékek vagy dísztárgyak (22,3%), sportfelszerelés (22,4%).
Kapcsolódó cikkeink
Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t
A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített…
Tovább olvasom >Minden második német háztartásnak nehézséget okoznak az élelmiszerárak
Az emelkedő élelmiszerárak 2023-ban a német lakosság több mint felét…
Tovább olvasom >Az ár-érték arány az úr, de többet is költenénk…
A Business Days konferencián Mekler Anita, a PwC Magyarország cégtársa…
Tovább olvasom >További cikkeink
A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >Meghosszabbított határidővel, november 15-ig lehet pályázni a Tesco programjában a helyi fiatalok és közösségek jövőjére biztosított támogatásért
A nagy érdeklődésre való tekintettel a Tesco meghosszabbította a „Start…
Tovább olvasom >A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >