Elégedett a Visa a 2009-es eredményekkel
Jól szerepelt a Visa betéti kártya tavaly: a kártyás költések összértéke 6,3 %-kal, a POS tranzakciók száma pedig 10 %-kal nőtt – derül ki a Visa Europe eredményeiből, melyet a szerdai sajtótájékoztatón ismertettek a cég területi vezetői.
A Visa kártyával bonyolított tranzakciók összértéke Európában 3,7 százalékkal nőtt a 2009-es év folyamán, így elérte a 856 milliárd eurót. A Visa által feldolgozott kártyás tranzakciók száma 11,3 százalékos növekedést mutatva 7,2 milliárdra emelkedett.
A 14,8 százalékos tranzakciószám-növekedés mellett átlagosan 25,2 ezredmásodperces tranzakciós időt tudtak teljesíteni a Visa rendszerei. A szolgáltatás gyakorlatilag 100 százalékban elérhető volt a teljes évben.
A magyarországi adatokat ismertetve Kurt Troyner, a Visa Europe Magyarországért és Ausztriáért felelős területi vezetője elmondta: a magyarországi tranzakciók száma az előző évhez képest jelentősen, 11,9 százalékkal nőtt. A POS költés 9,7 százalékkal nőtt, az egy kártyára eső POS tranzakciók száma 12,4 százalékkal csökkent – mindez igazolja, hogy a magyarországi fogyasztók hozzállása a bankkártyás fizetéshez egyre kedvezőbb. A nemzetközi trendekhez hasonlóan az emelkedés Magyarországon is a betéti kártyáknak köszönhető, a hitelkártyás költések összege mindössze 1,1 százalékkal emelkedett.
A Visa Europe éves összbevétele 2009-ben elérte a 709 millió eurót, amely 5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az adózás előtti eredmény 54 milió euró volt, ami 17 százalékkal haladja meg az éves költségvetésben tervezettet. A társaság komoly figyelmet szentel az innovációnak: az érintés nélküli technológia és a mobil fizetési technológia lehetnek az új fejlesztések.
Az Országgyűlés decemberi, bankközi jutalékokat és tranzakciós díjakat szabályozó határozatával kapcsolatban a társaság az Alkotmánybírósághoz fordul – írja a Privátbankar.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >