Elégedett a Fogyasztóvédelmi Hatóság
Jók a tapasztalatai a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak (NFH) az idegenforgalmi szezon első felében végzett ellenőrzések után.
Ludmány Lajos, az NFH helyettes szóvivője a Független Hírügynökségnek arról számolt be, hogy egyre több az olyan vendéglátóhely, ahol egyáltalán nem találnak kifogásolnivalót. Nyáron kiemelt figyelmet fordítanak a többi között a sok vendéget vonzó vízparti nyaralóhelyekre,strandokra, de a fesztiválokon is ott vannak az ellenőrök.
Az idegenforgalmi főszezonban az NFH elsősorban a sok vendéget vonzó vízparti nyaralóhelyeken, strandokon, wellness és gyógyturisztikai helyeken ellenőriz, és kiemelten figyeli a különböző fesztiválok, rendezvények vendéglátó-ipari egységeit is.
Ludmány Lajos elmondta, hogy nyáron az ellenőrzött helyek 20 százalékánál találták kifogásolni valót és egyre több az olyan vendéglátóhely, ahol egyáltalán nincsenek hiányosságok. A megállapított jogsértések súlya is csekélyebb, a halmozott jogsértések száma pedig elenyésző volt.
Az NFH munkatársai különös figyelmet fordítanak a vásárlói megkárosítások és többletszámolások kiszűrésére, a mérés hitelességének ellenőrzésére és az árfeltüntetési szabályok betartására.
A fogyasztóvédők. június 21. és július 25. között országszerte 6432 próbavásárlást folytattak, és összesen 3798 vendéglátó-ipari egységet ellenőriztek. A próbavásárlásoknál 482, a vendéglátó-ipari egységeknél pedig 750 esetben találtak valamilyen jogsértést. A kereskedők jellemzően még mindig túlszámláznak, és többet mérnek a valósnál – írja a hirszerzo.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vidéki vendéglátóhelyek támogatása
13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek,…
Tovább olvasom >9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Időben kezdik
Kortársaiktól tanulják meg a helyes táplálkozást az iskolások a Magyar…
Tovább olvasom >