Eldőlt az akciós újságok sorsa Magyarországon: színt vallott a Lidl, Spar, Auchan
Miközben az Obi egyetlen huszárvágással kivezette nyomtatott katalógusát, a legtöbb hazai áruházlánc egyelőre nem tervezi a papír alapú akciós újságok bedarálását. Az okokról beszéltünk nekik a Lidl, az Aldi, a Spar, az Auchan és a Tesco is. Mindezeken felül azonban vannak arra mutató jelek, hogy a kiadott példányszámok csökkenek, és az üzletek egyre inkább próbálják az online katalógusok felé is terelni vásárlóikat.

A nyomtatott katalógusok ideje kezd lejárni
Nemrégiben a Pénzcentrumon is beszámoltunk arról, hogy az Obi egyetlen huszárvágással beszántotta az akciós újságját. Mint azt a bolt közölte, Nyugat-Európában ez már trendnek számít, ugyanakkor Magyarországon még koránt sem. És bár a barkácsbolt a kivezetés okait némileg humorosan elütötte többek között azzal, hogy a hód igényt tart az összes fára, vélhetően kemény anyagi megfontolás is állhat egy ilyen döntés mellett.
Hiába szeretik ugyanis még mindig a magyar vásárlók az akciós újságokat, az ilyen nyomtatványok kiadása óriási költséggel járhat. Főleg mostanában, az elszálló papírárak, illetve nyomdaköltségek emelkedése közben. Arról nem is beszélve, hogy fenntarthatósági szempontból sem a legelőnyösebb heti több millió példányban akciós újságot terjeszteni. Márpedig a legtöbb kiskereskedelmi nagy szereplő ezt teszi. Az OBI váratlan húzása okán most arra voltunk kíváncsiak, vajon más bolthálózatoknál hasonló sorsra juthatnak-e a közeljövőben a papír alapú akciós kiadványok.
Akciós újság válság?
A Spar és az Interspar szórólapjaink több milliós példányszámban kerülnek kiadásra hetente, ezen felül szezonálisan katalógusokat is készítünk vásárlóinknak. A piacon az utóbbi években azt látjuk, hogy az akciós nyomtatott újságok száma inkább csökken, több szereplő információink szerint már nem is terjeszt ilyen kiadványt, vagy jelentős példányszámcsökkentést hajtott végre
– mondta el a Pénzcentrum kérdésére Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője. Lapunk megtudta azt is, hogy a lánc kutatásaiból az látszik, a nyomtatott szórólapok nagy népszerűségnek örvendenek továbbra is a vásárlók körében, sokszor az üzletekbe is magukkal viszik a bevásárláshoz, mindamellett az akciós újságok online verzióinak megítélése is egyre pozitívabb, de elmarad a nyomtatotthoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >Tavaly kilenc százalékkal nőtt a Lidl forgalma Romániában
A Lidl Romania 2024-ben erőteljes növekedést könyvelhetett el: az üzletlánc…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >