Elárasztja a görögdinnye Európát
Nem csak Magyarországon, de egész Európában alacsonyak a görögdinnye felvásárlási árak és túlkínálat van a gyümölcsből a piacokon – mondta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos kertészeti osztályának vezetője csütörtökön az M1 aktuális csatornán.
Mártonffy Béla kiemelte: júliusban a változékony időjárás miatt egész Európában akadozott az export, a korábbi időszakokban a spanyol és az olasz görögdinnye általában július közepére elfogyott a piacokról, hogy aztán a magyar görögdinnye vegye át a helyüket. Az idén azonban a spanyol és az olasz görögdinnye nem futott ki július közepére a piacokról, a magyar dinnyéből pedig nem tudtak annyit szállítani, mint amennyire szükség lett volna, a gyümölcs egy része bent ragadt a belföldi piacokon, a felvásárlási árak pedig csökkentek – tette hozzá.
Felidézte, hogy a múlt szerdán dinnyetermelők teherautókról dobáltak dinnyét a budaörsi Tesco épülete elé, ezzel tiltakoztak az áruházlánc árpolitikája, akciói ellen, amellyel szerintük 20-25 forintra szorítják le a felvásárlási árat.
Mártonffy Béla közölte: a kereskedelemben nem lehet az a cél, hogy nagyon alacsony áron gyenge vagy heterogén minőségű termékeket kínáljanak a fogyasztónak, mert ez sem a vásárlónak, sem az adott áruháznak, sem pedig a termelőnek nem tesz jót.
Hangsúlyozta: a jó minőségű magyar dinnyét normális áron lehet és kell is értékesíteni. A normális ár azt jelenti, hogy meg kell fizetni a termelőnek az előállítás költségét plusz valamennyi nyereséget, mert ellenkező esetben az országban senki nem fog termelni és elfogy a piacról a magyar görögdinnye – hangsúlyozta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Megmenthető lenne a hazai bogyósgyümölcs-termesztés
Annak ellenére, hogy a fogyasztók és a feldolgozóipar részéről is…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >