Eláll az Uber a tajvani Foodpanda felvásárlásától
Végleg lemondott az Uber a Delivery Hero tulajdonában lévő Foodpanda tajvani üzletágának megvásárlásáról, és ezért mintegy 250 millió dolláros (kb. 230,2 millió eurós) bánatpénzt fizet – írja az ESM a vállalat közlése alapján.
Az Uber bejelentette, hogy nem fellebbezi meg a Tajvani Versenyhivatal döntését, amely miatt idén februárban meghiúsult a 950 millió dolláros (kb. 874,7 millió eurós) tranzakció. A hatóság attól tartott, hogy a felvásárlás túlságosan nagy piaci erőfölényt eredményezne, hiszen az egyesített vállalat részesedése elérte volna a 90%-ot, ami ösztönzőleg hathatott volna az árak emelkedésére.
Az Uber és a Delivery Hero 2024 májusában jelentette be a felvásárlásról szóló megállapodást, amelynek részeként az Uber 300 millió dollár értékben vásárolt volna frissen kibocsátott Delivery Hero részvényeket. A Delivery Hero közölte, hogy a tajvani üzlet meghiúsulása nem érinti ezt a részvényvásárlási szerződést.
Az ázsiai ételkiszállító platformok a pandémia utáni lassulásból nagyrészt kilábaltak, de továbbra is küzdenek az intenzív versennyel és alacsony nyereséghányaddal, mivel a költségtudatos fogyasztók megtartása érdekében jelentős összegeket költenek kedvezményekre.
A Delivery Hero idén februárban a vártnál jobb negyedik negyedéves növekedést jelentett, ami a masszív rendelésállománynak és a kosárérték növekedésének tulajdonítható. Az időszak bruttó kereskedelmi értéke (GMV) 8,2%-kal, 12,81 milliárd euróra emelkedett, meghaladva az elemzők által prognosztizált 12,31 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >Az ittas vezetés visszaszorítására indított kampányt a Diageo Amerikában
A Diageo North America, az NFL, az Anyák az Ittas…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >