Eláll az Uber a tajvani Foodpanda felvásárlásától
Végleg lemondott az Uber a Delivery Hero tulajdonában lévő Foodpanda tajvani üzletágának megvásárlásáról, és ezért mintegy 250 millió dolláros (kb. 230,2 millió eurós) bánatpénzt fizet – írja az ESM a vállalat közlése alapján.
Az Uber bejelentette, hogy nem fellebbezi meg a Tajvani Versenyhivatal döntését, amely miatt idén februárban meghiúsult a 950 millió dolláros (kb. 874,7 millió eurós) tranzakció. A hatóság attól tartott, hogy a felvásárlás túlságosan nagy piaci erőfölényt eredményezne, hiszen az egyesített vállalat részesedése elérte volna a 90%-ot, ami ösztönzőleg hathatott volna az árak emelkedésére.
Az Uber és a Delivery Hero 2024 májusában jelentette be a felvásárlásról szóló megállapodást, amelynek részeként az Uber 300 millió dollár értékben vásárolt volna frissen kibocsátott Delivery Hero részvényeket. A Delivery Hero közölte, hogy a tajvani üzlet meghiúsulása nem érinti ezt a részvényvásárlási szerződést.
Az ázsiai ételkiszállító platformok a pandémia utáni lassulásból nagyrészt kilábaltak, de továbbra is küzdenek az intenzív versennyel és alacsony nyereséghányaddal, mivel a költségtudatos fogyasztók megtartása érdekében jelentős összegeket költenek kedvezményekre.
A Delivery Hero idén februárban a vártnál jobb negyedik negyedéves növekedést jelentett, ami a masszív rendelésállománynak és a kosárérték növekedésének tulajdonítható. Az időszak bruttó kereskedelmi értéke (GMV) 8,2%-kal, 12,81 milliárd euróra emelkedett, meghaladva az elemzők által prognosztizált 12,31 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
Fuvarozás egy kattintásra: közeleg a kamionos Uber kora?
Ha valakinek van egy biciklije vagy robogója, könnyen lehet belőle…
Tovább olvasom >Automatizálással gyorsítja az élelmiszer-házhozszállítást Szingapúrban a Foodpanda
Teljes mértékben automatizálja szingapúri „dark store” raktárait a Foodpanda annak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Extrém nyár, rekordmeleg: így reagálnak a boltláncok a hőségre
Soha nem mértek még olyan magas hőmérsékletet Budapesten, mint az…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >Júniusban újra emelkedett az infláció – a gyümölcsök drágulása húzza felfelé az árakat
Júniusra 4,6 százalékra nőtt az éves infláció, szemben a májusi…
Tovább olvasom >