Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és tárgyalásokat folytat több európai szereplővel – számolt be a Retail Detail a német Lebensmittel Zeitung értesüléseire hivatkozva. Az érdeklődők között van a Lidl, az Esselunga és a Conad is.
Olaszország a Carrefour negyedik legnagyobb piaca Európában, amely ugyanakkor meglehetősen nehéz és fragmentált piacnak számít. A vállalat csupán a nyolcadik helyen áll az ország kereskedői ranglistáján, miközben tavalyi bevétele 5,3%-kal, 3,63 milliárd euróra csökkent, vesztesége pedig elérte a 250 millió eurót. A cég piaci részesedése zsugorodik, üzlethálózata pedig szintén egyre kisebb.
Alexandre Bompard vezérigazgató szerint a vállalat jelenleg átfogó átszervezést végez, minek következtében bizonyos tevékenységeitől megválhat vagy azok kapcsán partnerségre léphet másokkal.
A Carrefour épp brazil leányvállalatának integrációja közepén van, és tárgyalásokat folytatott az Ahold Delhaize-vel is. A gyengén teljesítő részvények és a vegyes pénzügyi eredmények miatt a vállalat befektetői határozott lépéseket várnak.
Kapcsolódó cikkeink
Több mint félmilliárd palackot váltottak vissza a Lidl áruházakban
Komoly eredményeket ért el a műanyag palackok, alumínium dobozok, illetve…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csődvédelem alá került a Pepco német leányvállalata
A diszkontlánc német egysége fizetésképtelenséget jelentett be, miközben a Pepco-csoport…
Tovább olvasom >Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >Túl sok az ipari kémia a tányéron: az ultrafeldolgozott élelmiszerek terjedése már az uniós szabályozók figyelmét is felkeltette
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF – ultra-processed foods) aránya drasztikusan megnőtt…
Tovább olvasom >